Klantigt.

Nu är det ett tag sedan älskling gav sig iväg för att gå på Metallica-konserten..jag har ätit lite. Lövbiff, pommes och sås. MUMS! Nu är jag sugen på att sätta på en film och äta godis. Men så kom jag precis på att affären här precis i närheten inte alls har öppet till klockan 20.00 idag utan dom stängde typ runt 18.00. Det är ju helg..jag hade inte en tanke på det!

SUCK! Så himla klantigt. Jag känner verkligen inte för att gå ner till Coop i centrum för att handla lite godis. Ursch. Blä. Jag orkar inte. Vad gör jag nu? Gaaah....


Meeen. Jag har ju faktiskt lite bra att komma med denna enormt ensamma och tråkiga kväll. Och det är att jag faktiskt köpte en Mp3 på ONOFF idag för 34 kronor. Det tycker jag var bra jobbat! (HAHA) Det var nämligen så, att vi hade en värdecheck på 100 kronor att handla för på ONOFF, och då åkte vi dit för att jag vet att dom har ett par rosa hörlurar till Mp3 där för 129 kronor som jag velat ha ett tag. Det är ju ett bra kap, att bara behöva betala 29 kr...men på vägen till kassan hittade vi istället en liten fyndhörna med flertalet Mp3;er. Det första jag såg var såklart en rosa liten grej för 148 kronor. Åååh, tänkte jag. Men jag stod och funderade ett bra tag, medan älskling trampade otåligt bredvid, för jag har ju faktiskt redan en nästan exakt likadan. Samma färg, samma märke - MEN, denna hade display, det har inte jag på min nuvarande. Nackdelen var att denna bara var på 512 MB. Den jag har ligger på 1 GB i alla fall...meen, till slut kom jag fram till att det ändå var ett bra kap då vi hade checken och jag bara skulle betala 48 kronor för den. Man kan ju alltid sälja någon av dom. Man fick ju med hörlurar och ett band att hänga den i runt halsen och sådär så jag slog till!

När vi väl betalade så fick vi veta att vi hade några kronors rabatt på ONOFF kortet med av någon anledning, som ingen av oss kunde begripa oss på varför - men hur eller hur så blev slutsumman 34 kronor. Mycket bra affär tycker jag. Eller vad tycker ni?!

Här är den nya.



Här är den gamla.



Ännu två nackdelar som gör det hela i valet om vilken jag ska behålla och vilken som ska säljas är att den nya är aningen större och den gamla är mycket finare, liten och smidig, slät och rundad liksom. Som en liten sten typ..tror till och med den heter "Stone". Hm. (HAHA) Men ja..så här kommer en lista - och nu ska ni hjälpa mig välja vilken jag ska använda.

Fördelar nya;

* Display.
* Radio.
* "Mic" - så jag kan spela in.
* Vanligt batteri, inte inbyggd. Detta kan jag se som både fördel och nackdel..


Nackdelar nya;

* Lite större.
* Bara 512 MB.
* Ful lucka vid USB-uttaget.
* Lite tygre, men inte jobbigt tung såklart.



Fördelar gamla:

* Liten och nätt, rundad och finare i designen.
* 1 GB.
* Ingen ful lucka vid USB-uttaget. (HAHA)
* Väger knappt något alls.

Nackdelar gamla:

* Ingen display.
* Ingen radio - vad jag vet.
* Ingen "mic".
* Inbyggt batteri så man laddar den via datorn. Detta kan jag även se som en fördel.



HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!





Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin lördag :) Spana gärna in min blogg och lämna en kommentar :)

2009-03-07 @ 19:03:29
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: ida

självklart den nya, ja tycker den gamla är fulare disign!:O

+ att radio är väl alltid suverätnt?!:D

2009-03-07 @ 21:13:52

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: