Hugo - Den rätte för Rosing?!

Jag har precis sett de två program av "Den rätte för Rosing" som jag har missat..och ja, nu är det Hugo och Egill kvar.
Personligen tycker jag att det är en självklarhet att Hugo ska vinna - men tv är känt för att twista till det och bara för att det "varit de" sedan start så betyder det verkligen inte att det är honom hon kommer att välja.

Men hur eller hur så har jag en del åsikter som skiljer sig från andras. Jag läste precis ett blogginlägg i en blogg där personen i fråga uttryckte sig mer eller mindre såhär;

Hugo = Vad gör han där, han är ful och bara 19 år.
Egill = SNYGG!! Och så har de jobbat med samma sak ungefär - som modeller.

Detta var inte precis ordagrant i exakt rätt mening men näst intill..alla ord var med i alla fall. Då kunde jag inte låta blir att skriva en lång kommentar (som hon/han förövrigt säkert inte ens kommer att våga visa i sin blogg för att den satte henne på plats lite) men den lyder såhär;

"Hej!
Det märks att du själv inte är så gammal, inte mentalt i alla fall, och att du enbart går efter utseendet. Du hör ju själv, om Hugo säger du "han är ful och han är förfan bara 19 år". Om Egill säger du "SNYGG..Han är den snyggaste som var med i programmet" Vad faan har det med saken att göra? Vem som är snyggast och inte, det är hjärtat som gäller, och Hugo verkar mer mogen än Egill och Egill själv är väl bara 22? Är inte alls så mycket bättre än 19. Och man kan vara 15 och vara mer mogen än en som är 50. Så är det om du inte lärt dig det, och att dom jobbat med samma sak, det hör inte heller hit. Det kanske är just det som Linda behöver bryta för att inte hamna i gamla mönster! Jag vet inte vem som kommer vinna, och egentligen bryr jag mig inte. Men jag hoppas på Hugo..för att dom har klickat sedan start - och det kan varken ålder eller jobb sätta stopp för. Och, inte för att det hör hit, men Hugo är hur söt som helst..men smaken är som baken - delad!

Mvh Emma."

Ja, det återstår väl att se om man får något svar på den kommentaren. Jag vill inte vara någon sådan där tråkig människa som ska predika om rätt och fel - jag erkänner, jag går själv ofta efter utseendet. Men i det här programmet, där man söker efter kärleken, nej - där hör det bara inte hemma! Dessutom blir människor fina om de har ett fint inre. Oftast i alla fall..

Sådär, nog om det. Nu till två kommentarer, sedan måste jag gå och lägga mig, jag har ett möte på Af imorgon mellan klockan 11 och 13. Suck. Ska försöka smita ifrån lite tidigare så jag hinner fram till mitt möte hos studievägledaren med. På tal om det har jag glömt bort min läxa. Får sätta mig och ta tag i det med nu innan säng gång då..puh.

Från Ida om Lola;

"SÅ SÖT, haha stängda ögon o allt.
MEN VART ÄR HENNES SPÅÅN?"

Varning för LÅNGT svar;

Ja, visst är hon söt?! Och ja, det är precis som det ser ut - hon har inga spån. (HAHA) De ska tydligen inte ha det..jag hade ju det till mina hamstrar när jag var yngre, men enligt hon i djuraffären så rekommenderas det inte - papperspellets är bättre tydligen. Som till katter typ..hm. Men å andra sidan så är det bra mycket som ska finns för hamstern som jag aldrig hade till mina förr. Vi fick köpa på tok för mycket, mer än vi räknat med när vi köpte henne. Vi köpte buren begagnad ju och en massa leksaker och sådär till. Så tänkte vi att det enda som fattades nu var en vattenflaska, en saltsten och hamstervadd. Och så mat och kanske godis förstås. Det var ju vad man hade till dom när man var liten..men nej du, här skulle det droppas vitaminer i deras vatten varje dag och det ska bytas varje dag med (det gjorde i alla fall inte jag förr, jag bytte när jag städade buren typ, haha, och den ska för övrigt städas en gång i veckan och så ska man byta ut sakerna lite och möblera om och så för att "stimulera" hamstern..det gjorde jag heller aldrig, det såg likadant ut alltid - asg) och det ska finnas mineralsten (det är INTE samma som saltsten) sedan ska det finnas Krecker (tror jag det heter) som dom kan tugga och gnaga på för att deras tänder inte ska växa för mycket, sedan ska dom ha ett "bad", en liten skål med "badsand" och en TOALETT. HAHAHA..det är helt sjukt. Och så plus allt det vi visste att dom ska ha såklart. Så med hamstern inräknad (hon kostade 195 kronor) så gick väl allt på cirka 600 kronor eller något..plus buren vi köpte begagnad för 300 kronor. Så runt tusenlappen..men nu har hon allt hon behöver och hon verkar trivas och må bra, och det är ju huvudsaken. :) Kram Emma.


Från Johanna om vår dag på stan;

"Ja, vad ska man säga? Haha.
Drar ner och köper klänningen imorgon, om Oskar godkänner. Funtar på att köpa en vit till själva studenten! Haha. :D"

Svar;

Haha, jadu..vet inte. Ja, vad bra, jag tycker du passa bra i den. Men fanns den i vitt? För du menar att du funderar på att skaffa den i vitt med? Kram Emma.


Nu till min läxa - sedan sängen! Godnatt..........


Kommentarer
Postat av: johanna

köpt en svart nu, till skivan nästa vecka. och en vit att ha på studenten! :D

2009-03-25 @ 17:00:59
Postat av: Anonym

Man behöver inte allt de där till en hamster xD och dom SKA ha sågspån ;) det är mjukare och bättre för dom att gräva runt i :)

men bad skålen med sand i det tycker dom är super skönt :)

2009-03-25 @ 17:38:03

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: