Hem ljuva hem.

Nu är jag hemma igen efter Arbetsförmedling, studievägledare och besök på Coop för att fråga efter jobb.

Okej, en sak i taget. Det gick bra på Arbetsförmedlingen men det kändes ungefär som att man var tillbaka i skolan igen, första dagen i skolan, ni vet hur det känns. Det var jag och kanske 10 till och ungefär fem minuter in i mötet säger handläggaren "Jaha, vi kan väl börja med att alla får presentera sig och berätta lite vad som hänt senaste veckan på jobbfronten och så, vi kan väl gå varvet runt.." GLLLUUUMP! Jag svalde hårt och försökte att inte gripas av panik och lämna rummet. (HAHA) Åh, det är det värsta jag vet att prata inför en grupp, ursch, en klump i magen och en i halsen men jag försökte hålla mig lugn och sansad..det gick i alla fall bra till slut.

Senare, hos studievägledaren, pratade vi vidare om de olika utbildningarna/yrkena jag är intresserad av och nu kom vi verkligen en bra bit på vägen. Det står nu mellan att läsa till Hudterapeut eller till Konditor. Det lutar såhär långt mer åt Konditor - dels för att det verkar roligast och dels för att det är enklast. Den utbildningen söker jag till här i U-V och sedan går man på en skola i Solna, och det är ju ganska lätt att ta sig dit. Om jag ska läsa till Hudterapeut så måste jag läsa Naturkunskap B, det är i och för sig inte så jobbigt, den kursen är under 5 veckor och jag får studiehjälp under den tiden. Både Hudterapeut-utbildningen och Konditor-utbildningen startar i augusti.

Jag fick med mig ansökningpapper hem för att söka till Konditor och så ska jag ta ställning till om jag vill söka in där eller om jag vill läsa Naturkunskap B för att sedan läsa till Hudterapeut...hm.

Så, det återstår att se. Men jag är enormt sugen på att söka till Konditor-utbildningen, jag tror att det är riktigt roligt, bara man kommer in och löser allt med CSN sedan. Jag återkommer om detta.


Sist men inte minst var jag inne på Coop och sökte butikschefen..jag blev rådd till att komma in en dag med ett CV istället. Så, jag fixar det nu innan veckan är slut tänkte jag. När jag ändå var inne på Coop köpte jag ett par frallor och varsin semla till mig själv och älsklingen. Hoppas den blir uppskattad sen. Han kom precis hem och står just nu i duschen så jag har inte haft möjlighet att ge han information om allt som hänt under dagen ännu..


Nu kom jag även på att jag glömde dagens bästa/sämsta igår, så jag kör två sådana idag. En nu, och en lite senare..

Dagens bästa; Värme, vår, framtidsplaner.
Dagens sämsta; Trötthet och dålig kondition, HAHA!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Emma, du skulle passa as bra som konditor. Du verkar älska att baka och hålla på med sånt. Så det skulle säkert passa dig perfekt!

Det tror jag helt klart, men lycka till :)

Ska imorgon på möte ang läsa upp mina betyg om jag har ig i så det blir. Så får hoppas att jag kan börja läsa upp dom till hösten så att jag får undersköterske utbildningen. :)

2009-03-25 @ 17:52:09
URL: http://hannafors.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: