Hejsan.

Jag skrev visst inget mer igår..det beror nog på att jag efter inlägget gjorde lite "lunch", pasta med egengjord pastasås. Jag gick efter ett recept på skinksås men så slängde jag i lite champinjoner och lite mer kryddor, det blev KANONGOTT. Kommer att göras flera gånger.

 

Ursäkta den dåliga bilden men min kameras batteri var ur funktion så jag fick ta till min superduperdåliga mobilkamera.

Ja, och sedan somnade jag "en stund", sov till Johan kom hem klockan fyra och sedan åkte vi iväg till en frisör inne i stan som jag pratat lite med. Fick lite mer svart på vitt vad som kan och behöver göras i mitt hår och vad det skulle kosta..2000:- första gången, 2000:- andra gången. Fyfaan, rena rama rånet. Det är nog bara för mig att ge upp drömmarna om att bli blond igen och färga om håret mörkt igen. Suck. Eller så får jag helt enkelt raka av mig håret och låta min naturliga färg växa ut och sedan köpa en snygg peruk på Buttericks som Johan sa. (HAHAHA) Ja, det kanske vore något..en del av mig har faktiskt god lust med det, bara få börja om på nytt, sedan kan jag färga det hur blondt jag vill med vanlig hemmafärg om jag inte tycker min riktiga hårfärg är tillräckligt blond. Nackdelen är att det kommer ta ÅR att få det långt igen och jag vill ju ha långt..fast en del av mig vill ha kort. ÅH, jag vet faan inte vad jag ska göra.

Förslag? Någon?

Ursch, vad trist det är..men nu till Jessicas kommentar, och jag vet inte ens vem Jessica det är. (HAHA) Om det är min Jessica i "Viken" eller om det är Jessica här i Stockholm. Eller kanske en helt annan Jessica, vad vet jag..

Men i alla fall.

Nej, Jessica, jag är inte gravid. Inte vad jag vet i alla fall..får man fråga varför du undrar/tror det? (LER)
Kram Emma.


(HAHA) Ja, åter till dagen idag..eller igår. Efter frisören kom vi hem, åt middag, bråkade, jag gick en promenad, vi blev sams, somnade klockan 21 ungefär och nu vaknade vi när Johan skulle till jobbet. Eller jag vaknade egentligen långt innan, runt klockan sex ungefär - hur pigg som helst. (HAHA) Så kollade jag på min mobil, som av någon konstig anledning låg borta vid tv-bänken fast jag hade den på sängbordet när jag somnade..haha, helskumt. Tv-bänken står ju för er som inte vet på andra sidan av rummet. Hm..?! Ja, i alla fall, så hade jag fått ett meddelande av Johanna (Johans brors flickvän) som frågade om jag vill följa med till stan idag runt klockan 12 för att leta klänning till student och sådär. Det vill jag ju gärna, jag har längtat ihjäl mig efter att få umgås med någon, och Johanna verkar dessutom vara en väldigt rolig prick att umgås med, så nu hoppas jag hon tycker att jag är det med så vi kan umgås fler gånger..(HÖHÖ)..men mitt konto är ju dock tomt, mindre kul. Jag kommer ju hitta MASSOR av grejer jag vill ha nu bara för det. Det gör mig arg..haha, men jag fick låna 300 kronor av Johan, han är så himla snäll. 100 kronor går ju till pendeln om vi inte åker bil men sen kan jag t.ex. handla nya smycken..eller någon billig tröja..eller mat..eller fika. Vad som. Härligt!! TACK min älskling.

För övrigt drömde jag massa konstigt inatt, bland annat vaknade jag runt klockan två och var helt övertygad om att vi hade en orm som slingrade sig på väggen över tv n (som senare visade sig vara ljuslyktan som hänger där, haha) det var så otäckt, det var så verkligt. Jag satte mig upp i sängen med en sådan fart så ni kan inte ana, och så kravlade jag mig upp så långt jag kunde mot fönstret och kuddarna..väldigt konstigt att inte Johan vaknade av detta, tror jag mumlade fram lite dova skrik med nämligen. (HAHA) Men jag tror inte Johan skulle vakna om så brandlarmet gick och det rusade in ett gäng soldater här och skrek att det är krig..hm..drömde även om en stor gift-spindel som ivrigt försökte få tag i mina ben - till slut lyckades den och mitt ben blev helt svart, jag vaknade av att jag låg och sparkade som en galning. Inte en min från Johan. (HAHA) Jag var dock tvungen att kolla så att mitt ben var i normal färg fortfarande..

Hm, det kanske finns något samband mellan ormen och mobilen. Jag kanske försökte döda ormen genom att kasta iväg mobilen på den..vem vet?! (HAHAHA)


Nog om det, nu ska jag sätta in 37 kronor (som jag har kvar på mitt konto) till den jag vann en Tradera-auktion av. Jag har vunnit en söt klänning/topp i blått som kommer passa enormt bra till mina blå pumps och min blå väska sedan när solen har kommit för att stanna. Jag är så nöjd. Nu hoppas jag bara att jag kan ha den..



Just det, har fått svar på ett mejl jag skickat iväg till Isadora angående en ögonskugga. Min fråga var om den inte tillverkas och säljs längre eftersom jag inte hittat någon i en enda butik de senaste åren. Vad som påminde mig om detta var en Tradera-auktion där en liknande ögonskugga fanns, och jag blev som galen. Jag ÄLSKAR den ögonskuggan, det är en av de bästa jag haft, och nu fick jag som sagt svaret - den finns inte längre. Åh, så tråkigt..

Så, hej då till denna skönhet då..



Ingen läsare där ute som har en på lager att sälja till mig? (HAHA)




Update:

Nu blev det visst ändrade planer, Johanna ska inte in till stan utan "bara" ner till Centrum här. Jag blev aningen besviken, men det går ju bra det med. :)



Kommentarer
Postat av: Jessica :P

Det var ju jag Jessica från krylbo :P Du har ju halsbränna och illa mående :P

2009-03-27 @ 21:31:21

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: