Vilken gårdag! Vilken morgon!

Igår hann jag inte med allt för mycket, men jag hann med att träffa Ida och Jimmy med barn ett bra tag i alla fall..tog lite kort, så dom kommer in i efterhand eftersom jag som nämnt tidigare glömt kamerasladden hemma!

Sedan klockan halv fem bar det iväg med bussen till Norrköping och min för i år första "live-match" i speedway. Vargarna-Västervik!

Kvällen blev endast en enda stor besvikelse. Det var ruskigt och kallt och efter första heatet började det mer eller mindre ösregna. Pressenningar var utlagda i fall att runt om banan men var det någon som rullade ut dom när regnet tilltog? Nej..de skulle fortsätta köra. Banan såg jätte lerig och hal ut och flera förare (ur båda lag) hade stora problem att ta sig runt ban-jäveln. I Gollobs första heat (heat 4) gled han sakta men säkert rätt in i sargen redan i provstarten..så halt var det! Och ja, heat 4 blev sista heatet........

Så, till slut meddelar man att man ska avvakta och se om regnet avtar så att man kan göra iordning banan och fortsätta matchen och de resterande 12 heaten. La dom ut pressenningar nu då? Nej.

Efter många om och men, när reget avtagit för ungefär en halvtimma sedan, så vaknade personalen och började försöka göra iordning banan igen..så dom kommer ut med traktorerna..eller? Vänta nu..skrev jag traktorerna? Nej nej, helt fel. EN traktor!! Och inte vilken traktor som helst, en traktor som var så liten så att man kunde trott att den var radiostyrd, i så dåligt skick att man trodde den skulle rasa ihop vilken sekund som helst, en traktor med en skopa som knappt orkade lufta det lager lervälling som vid det här laget fanns på banan. Helt ärligt så var nog denna traktor från 50-talet! Det var katastrof rent ut sagt. Det hade gått fortare att gå runt med en spade själva och ösa bort leran. Fy faan!

När det gått någon halvtimma och halva banan såg ut att vara okej, då kommer äntligen en annan maskin ut som skulle fylla på med nytt material. Eller? Ja, om maskinen fungerat som den skulle kanske, då KANSKE det hade blivit en bra bana igen. Den här maskinen släppte ut kanske 1 dl "sand" per meter och någon fick gå bakom den hela tiden och slå med en spade för att det som "kokat ihop sig där inne" skulle lossna. Oj oj oj säger jag bara..när denna försökt göra sitt jobb i någon halvtimma den med så gav man upp. Det meddelades att de gjort allt de kan men att det tyvärr inte gick som dom hoppats och att matchen därmed är inställd! Dessutom hade det börjat tillta i regnmängd igen för länge sen. (SUCK)

För det första kunde dom meddelat detta innan, de måste ju för faan ha vetat att deras skitmaskiner inte skulle palla trycket vid ett eventuellt regnväder, så vi hade sluppit stå och frysa och bli helt genomdränkta med vatten.

Det var skrattretande, och jag som äntligen var hemma och fick chansen att se en match live för första gången i år, speedway som är mitt liv - eller i alla fall var förut, och så blir det pannkaka av allt. Och deras "ursäkt"..

"Tyvärr kan vi inte styra över vädrets makter.." Nej. Må så vara, men ni kunde ha lagt ut presseningarna från början när första skuren kom istället för att envisas med att köra ett par heat först, avvaktat när regnet tilltog för att undvika just det som nu hände med banan! Och ni kunde ha haft bättre traktorer, eller åtminstonde fler än en, och maskiner som fungerar. NI ÄR I ELITSERIEN FÖR FAAN. Det är inte annat än skandal. SKÄRPNING!


Nog om det. Vi lämnade Norrköping runt halv tio och när vi hade en bit kvar hem körde vi på ett rådjur..det small till lite och vi åkte lite som bambi på hal is med bussen, väjningar och för att undvika räcke och diken. Till slut stannade bussen och alla gav sig ut på jakt för att leta efter det skadade stackars djuret..hittade det en bra bit bak i mörkret, låg intill ett träd och pustade och sprattlade lite. Aaaww. Jag ville bara bära med den hem. Så söt..stackars! Fick ringa polis för att få tag i markägare osv, och så kom en bil och stannade, frågade om vi behövde hjälp. Och som sänd från ovan var han jägare och hade kniv så han kunde göra slut på lidandet för det stackars, stackars rådjuret! Ursch. Sedan bar det iväg hemåt igen och oj vad skönt det var att lägga sig i en varm, skön säng när jag kom hem.

Vaknade dock (som ni märker är klockan bara 05.08 ungefär) för ca 40 minuter sedan av världens liv i hallen. Eller ja, höga röster i alla fall. Det var pappa med sambo som höll på och göra sig redo för jobbet. Pappa som tagit ut semester idag och fortfarande inte var helt klar efter ett par öl för mycket igår fick alltså ge sig ut till jobbet i alla fall en och en halv timma senare än vanligt då hans ersättare inte ens behagat höra av sig. FAAN vad arg jag skulle bli. FÖRBANNAD rent ut sagt!! Det återstår att se hur denna dagen gick då sambon fick följa med (såklart) för att köra och pappa får göra "jobbet". Oj oj. Vilka bravader. Men min pappa kan man lita på..bland annat när det gäller jobb, då ställer han upp i vått och torrt. Oj vilken person han är ibland. Ibland kan jag förundras och bara stå och gapa över hur bra människa han är, men givetvis har han som alla andra mindre fel och brister, ni som känner honom vet nog vad jag pratar om när jag säger så. Men oj vad jag älskar honom och tycker att han är världens bästa pappa ändå!!!

Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig igen och sova minst 5 timmar till då jag bara sovit sedan kl halv två ungefär. TRÖTT! Hörs sen.

Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: