VARMT!

Det är helt sjukt varmt ute och när jag kollade på termometern i utanför köksfönstret höll jag på att svimma. Den står på nästan 50 grader..?? Kan det ens vara möjligt i Sverige? Det är nästan så att man har lust att ringa någon kunnig och fråga. Det måste ju vara fel på vår termometer? Men å andra sidan vet jag ju att det har varit jätte varmt andra dagar, 30-40 grader i solen och då har det varit riktigt varmt. Och idag är det mycket, mycket varmare. Det finns ingen luft alls ute känns det som. Det är så himla varmt att jag inte ens vill gå ut. Vi har balkongdörren öppen här i sovrummet (tidigare vardagsrum) och det är lika varmt inomhus som ute nästan..jag lider. Men 50 grader kan det väl ändå inte vara? Eller? Jag har aldrig ens hört talas om något sådant i Sverige, har ni?

Det konstiga är att termometern alltid har tyckts stämma, när det känts som ungefär 20-30 grader har den visat det och när det känts som bara några grader eller till och med minus så har den visat det. Men är det någon som vet om det är möjligt med 50 grader (i solen alltså) i Sverige? Och varför hittas ingen sådan information i så fall?



Ja, ni ser ju..jag känner mig förvirrad. (HAHA)


Nog om det. VARMT är det i alla fall. Johan cyklade till sina föräldrar för lite över en timma sedan för att fixa lite med bilen som står hos dom. Jag har varit så sjukt trött idag så det är inte klokt. Vaknade runt 11, låg vaken ett tag, var uppe och satte igång en maskin tvätt som Johan förberett men var osäker på graderna. La mig igen och somnade nästan igen..Johan kommer och frågar om jag vill med till svärföräldrarna. Jag orkar bara inte. Så jag skippar det och vi bestämmer att han och hans pappa ska komma och hämta upp mig sedan när det är dags för att handla. Nu har jag tagit mig upp ur sängen (detta är varken bra för mina matvanor eller för mitt huvud då jag får huvudvärk när jag sover/vilar för länge). Nu har jag inte sovit till halv tre för er som undrar, men jag har legat kvar i sängen och vilat till nu. Och nu funderar jag på att ge mig iväg till Johan och co med en promenad men jag tvekar när jag känner hur varmt det är ute. Jag kvävs nästan känns det som. Är det bara jag som känner så? Snälla någon i Stockholm, gärna Upplands Väsby, berätta för mig om hur ni upplevt värmen idag......

Jag skulle verkligen bara vilja ligga i vattnet idag. (HAHA) Vi får väl se vad vi kan ordna senare.

Och som svar på Idas kommentar kan jag säga såhär; Jag upplever inte att jag mår mycket bättre eller känner mig piggare ännu. Men det är ju för att jag inte börjat till 110% än med nyttig mat och bra matvanor..har ju bara börjat lite smått och mest med godiset och sådant ju. Så det kommer väl. Men halsbränna har jag bara haft en gång sedan förra veckan, mot nästan varje dag förrut. Om det beror på detta vet jag inte. Tack för dina fina ord med. Det värmer!!

Tjillevippen. Bilder kommer senare. Ska ta med mig kameran ut om jag nu bestämmer mig för att utmana ödet och ge mig ut i kväv-luften. Får allt ta med mig en vattenflaska tror jag.



Kommentarer
Postat av: Älskar att varar ung, och 2 barnsmamma!

Jo Emma det kan nog stämma de där med 50 grader. Men d är ju inte medelvärmen liksom, eftersom termometern sitter där den sitter i solen gassar i flera timmar så upppnås ju den värmen. Hajjaru? De har i alla fall jag fått förklarat för mig=)

Så de kanske är 28-35 grader i medel där ni bor men om värmen får stå o gassa så där så jaa. då blir de ju skapligt hett!



Okey, men de att sluta med godis som sagt är ju en stor grej, så de är ju bra att du tar de undan för undan, annars hade de nog blivit väldigt tråkigt/jobbigt. Att bara äta kaninmat och inte äta något gott alls. Ja bra att de värmer, de är de som är meningen;)



2009-06-28 @ 18:37:26
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: