Väntan.

Åh, denna långa väntan..snart är den över, men oj vad tiden går sakta när man längtar. Jag sitter här och väntar på att Johan och co ska hämta upp mig. Enligt gps en skulle de vara framme runt kvart över fyra..lite drygt en timma kvar och jag är så himlans trött. Håller på och somnar. Försöker sysselsätta mig med något, för somnar jag kanske jag inte vaknar när han ringer och även om jag gör det så blir det grymt jobbigt att gå upp och ta all packning ut i kylan..lättare om jag håller mig vaken och sover i bilen sen.

Hungrig börjar jag bli med. (SUCK)

Jag fick ju rycka in som barnvakt åt småtöserna Elina (3 år) och Nellie (snart 8 mån) ikväll. Jag hade ju ändå inget för mig fram till när jag åker hem så, varför inte. Så jag åkte bort runt tio-halv elva, stora tösen sov som en stock medan den lilla var vaken och ruskigt övertrött. Gav mig på ett försök att söva henne men det gick INTE, hon hörde ju sin mamma och pappa i andra rummet. Så mamma och pappa tog över och då somnade hon..en stund. (HAHA) Sen var det full rulle igen, men då fick jag äran att försöka en gång till, satt med henne i soffan och efter någon minut lugnade hon ner sig, gnydde lite bara medan jag varsamt och omsorgsfullt gungade henne till sömns. Så låg vi där och myste en stund innan jag gick in och la ner henne i sängen. Sedan gav sig mamma Ida och pappa Jimmy iväg med sina kompisar och vi bestämde att de skulle komma hem igen runt två-tiden eftersom jag skulle hem till min pappa igen och packa allt och vara redo när Johan hör av sig. Runt kvart över ett gav jag upp tv-tittandet då ögonen gick i kors, gick in och la mig i sängen jämte spjälsängen och slocknade. Vaknade till några gånger av att lillan gnydde lite och några gånger bara för att titta så hon andades. (HAHA) Ja, jag blir ganska nojjig när jag är barnvakt. Men man kan aldrig vara nog försiktig med andras barn. Inte sina egna heller för den delen, men ja, ni fattar! (LER)

Efter ungefär en timma kom dom hem och jag gav mig iväg igen "hemåt" för att packa.

Nu sitter jag här och har varit klar bra länge..men min älskling kan ju inte komma fortare än vad han kan köra. Så han kommer när han kommer, och vad jag ska krama honom. Krama sönder honom nästan..(HAHA)

Jag skriver mer imorgon (eller ja, idag), bilder kommer nog med, om jag orkar. Annars väntar jag till måndag. Och förresten, ni anar inte vilken träningsvärk jag har i skuldror, axlar och armar efter att ha spelat Nintendo Wii (bowling) två kvällar i rad..aj aj. (HAHAHA)

PUSS!
Hoppas ni sover gott och att jag med får göra det snart.

Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: