Uttråkad.

Det är ungefär en timma kvar till det är dags för speedway, jag ska följa matchen på nätet..Piraterna-Västervik. Dock bara siffror och ställningar, jag får ju inte se några heat, men det är okej ändå. Tills dess vet jag inte vad jag ska hitta på..jag har suttit och tittat på tv hela dagen. Ursch, jag är så uttråkad, och Johan kommer inte hem förens halv åtta-åtta som vanligt. Han jobbar sent hela veckan. Det är så tråkigt när han jobbar sent..i alla fall de dagar då man faktiskt känner sig väldigt ensam och uttråkad. Andra dagar går jätte bra, de bara susar förbi och "VIPS" så är han hemma igen.

En annan tråkig grej med när han jobbar sent är maten. Vi måste försöka komma på en bättre lösning för våra middagar. För det första är jag hungrig mitt på dagen och brukar då ibland göra något till mig själv att äta, och han äter ju sin matlåda på jobbet..men när han kommer hem på kvällarna är vi båda hungriga igen och äter då middag ännu en gång. Det är inte så bra. Man ska ju absolut inte äta så sent, nästan precis innan man ska gå och lägga sig. Jag vet inte hur man ska göra..om man kanske bara ska äta några mackor när han kommer hem, men jag vet inte om det är så mycket bättre det heller. Nu för tiden finns det ju inget som heter kvällsmat som när man var liten.

Någon som har några tips? Man vill ju gärna äta ihop..därför gör vi ju middag när han kommit hem om kvällarna. Ibland äter jag ju ingenting om dagarna, och då är jag ju jätte hungrig när han kommer hem. Hm. Men det kanske är bättre att börja lägga upp det på det sättet att vi båda äter middag själva om dagarna, han på jobbet och jag här hemma, och sedan äter vi bara något lättare på kvällen när han kommer hem - som macka och fil/youghurt till exempel.


HJÄLP! Tips tack..


Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: