Svar till Anna.

Om det är någon Anna jag känner eller inte skiter jag i. Du behöver inte låta så irriterad och nedlåtande..jag har väl all rätt i världen att köpa ett spel för att det är snyggt om jag nu vill det?

Självklart köper man inte spelet bara därför, utan för att man vill ha spelet. Nu köpte jag inte spelet, utan fick det i present. Jag ville ha ett PS2, det fanns i svart och rosa. Vad väljer jag då? Självklart tar jag ett rosa när jag kan välja, självklart önskade jag mig ett rosa av min pappa - just för att det är snyggare. Enligt min smak..för att jag älskar rosa och för att det sticker ut lite mer. Sen behöver inte alla tycka som jag. Men JAG tycker att det är finare och roligare med ett rosa spel än ett svart som alla andra har!

Och mitt inlägg handlade inte om att jag inte vill köpa ett PS3 för att dom är fula och tråkiga, utan för att jag har ett rosa PS2 som jag tycker om och inte vill göra mig av med, just för att det är snyggt med. Det handlade om att jag tycker det är så trist att det knappt tillverkas spel till dessa längre, att man hela tiden måste byta upp sig - oavsett hur spelen ser ut.

Självklart ville jag inte ha mitt PS2 bara för att det var rosa. Utan för att jag tyckte Sing Star tilltalade mig och var så himla roligt bland annat, och många andra spel. Jag visste inte ens att det fanns ett rosa när jag började intressera mig för ett PS2. Men det är klart att det var extra fint och att jag hellre ville ha ett sådant än ett svart då! Och visst kan jag köpa ett PS3 även om det är svart och tråkigt som jag skrev i mitt inlägg, men nu handlade det inte om det. Och kommer det en rosa version av spelet så kanske det hjälper lite på traven att skaffa ett, om jag tycker att det är värt det. FÖR ATT JAG TYCKER OM ROSA! Det är likadant med folk som köper rosa datorer..eller i någon annan fin färg, varför köper man inte en vanlig svart om det inte spelar någon roll hur den ser ut? Jag köper hellre en rosa bärbar dator (som jag önskar mig så mycket nu) om jag kan det än en svart eller grå. Varför designas saker och ting på ett speciellt sätt om designen och utseendet inte spelar någon roll? Varför väljer man hellre en rosa/röd/gul eller grön telefon som är smal, liten och nätt istället för en svart tegelsten om dom fungerar på samma sätt? Jo, för att det är finare, för att det gör det hela lite roligare.

Nu är jag mer inne på Nintendo Wii. Finns det i andra färger än vitt och i en annan form, kanske i form av ett hjärta - varför inte(?!) så väljer jag väl den färgen och designen jag tycker är snyggast?! För självklart är ett tv-spel lite av en inredningsdetalj med när det inte används..sedan om det finns ett spel jag verkligen vill ha, och det bara finns i t.ex. mörkblått som inte är en av mina favoritfärger, så väljer jag ju inte bort det bara för det - SJÄLVKLART INTE. Men ändå, varför inte? Varför skulle jag inte kunna välja bort ett tv-spel på grund av färgen? Vi gör ju det med t.ex. kläder varje dag. Hittar jag en snygg tröja, verkligen jätte snygg, men så är den mossgrön och jag tycker den färgen är ful. Inte faan köper jag den då bara för att "modellen" är fin? Nej, då letar jag efter en likadan i en annan färg. Finns inte det så köper jag självklart inte tröjan! Är inte det lite samma sak? Kan jag välja en annan färg så gör jag ju det. Vem gör INTE det? Är det så dumt? Är det så otroligt som du får det att låta med ditt omogna "Omfg"?

Det är så jag tänker och tycker, och du behöver inte komma med en sådan där dum kommentar för det. Jag kan slå vad om att du väljer saker efter hur det ser ut ibland du med!!!

Så du kan ta ditt "Vem i helvete bryr sig om hur ett jävla spel ser ut? Det är väl själva spelet som ska vara roligt i sig, inte fan har man väl ett ps2, ps3, x-box, wii för att det är snyggt? Omfg säger jag bara." någon annanstans, för här är det inte välkommet i den bemärkelsen!

Punkt.


Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: