Mitt i natten.

Nu sover Johan och jag är vaken som vanligt..men jag känner mig ganska trött och färdig för sängen snart. Jag har precis gosat lite med Lola, det är ju vid de här tidpunkterna hon smyger sig fram den lilla sötnosen. (HAHA) Och då kommer "mamma" in och pratar med henne. Gullet. Men hon har fortfarande något, någon form av skorpa, i pälsen. Jag undrar vad det kan vara. Undrar om det är något hon lider av? Det ser inte ut som det, men jag ser henne ju inte hela tiden..jag vet inte hur mycket hon kanske kliar sig när jag inte ser..det är så svårt på så små djur. Dessutom får jag inte tillfälle att riktigt sära pälsen och se vad det är eftersom hon är så ivrig på att springa iväg och jag är rädd att hon ska bita mig. Nu sitter jag dock nästan alltid i soffan med henne IFALL jag skulle råka tappa henne igen när hon gör sina plötsliga ryck. Hon har dock inte gjort sådana märkvärdiga ryck som hon gjorde sist efter den incidenten. Men det jag ser av "såret/skorpan" är att det är inget öppet sår i alla fall. Jag kan inte se något blod..det är som en vit ruga typ som står ut ett par millimeter från hennes rygg..och nu har jag upptäckt ännu en lite mindre lite längre nedanför. Kan det vara typ svamp? Och hur botas det i så fall? Eller så kanske det är så enkelt att det bara är små sandkockor som kockat ihop sig och fastnat..hm. Men jag vill ju inte direkt börja slita och dra i det ifall det faktiskt sitter fast i huden på henne.

Någon som har någon aning om vad detta kan vara? Det kan väl inte vara skabb? Som Ida skrämde upp mig med och sa att det kunde vara. (HAHA) Borde hon inte klia sig massor då och få öppna sår? Jag har inte sett henne klia sig något speciellt en enda gång förutom efter att jag hade tappat henne i golvet..då kliade hon sig väldigt mycket lite överallt, och tvättade sig. Men jag tänkte att det berodde på just det, att hon blivit tappad. Och jag tycker inte det ser ut som om hon gjort sig illa på något, för då skulle det ju likna mer ett rött sår liksom, eller rådnad, men som sagt - jag kan ju inte se så bra med all päls ivägen..Men det är ju som en vit liten grej som sitter. Tanken har slagit mig att det är en fästing, men hur i all världen skulle hon ha fått fästingar? Äsch, jag har ingen aning. Jag vet inte om man ska kontakta en veterinär..jag vet att det låter konstigt och känslokallt, men det känns lite väl att kontakta en veterinär för en liten hamster. Men klart att jag inte vill att hon ska lida och att jag gör allt jag kan för att det ska försvinna vad det nu är. Men en veterinär? Man är ju inte miljonär liksom. Jag vågar inte ens tänka på vad ett veterinärbesök skulle kosta.

Men visst, man kan ju alltid ringa och rådfråga, se om dom har några tips, vad dom TROR att det kan vara och vad jag kan göra åt det. Men om dom säger att jag ska komma in med henne då? Vad säger jag då? Nja, jag har inte så mycket pengar, och är det verkligen nödvändigt för en liten hamster..? (HAHA) Så kan man ju inte säga. Eller tänka. Nej, ursch, vad dåligt samvete jag får. Det är ju trots allt ett djur..med känslor. FAKTISKT IDA! (HAHAHA)

Men om någon här känner igen detta från sin egen hamster, vet vad det kan vara eller vad jag kan prova på för att få bort det, så tipsa mig gärna..jag ska leta fram vår hamsterbok med. (HAHA)


Godnatt.





Kommentarer
Postat av: Amanda - 17 år och mamma!

det kan mycket möjligt vara skabb eller så är hon bara torr, bitit sig eller vad som :P läs lite på internet.



och Ronja har fått mina ögon hon har inget från johan just nu :)

2009-06-24 @ 15:16:23
URL: http://amandasbebis.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: