Middag.

Nu har jag precis ätit middag..jag försökte mig på att göra en nyttig middag idag, det lyckades väl sådär tror jag. Den kändes inte så nyttig att äta, men den ska tydligen vara det.

Hur eller hur så gjorde jag en fläskfilégryta med champinjoner och så grönsaker och fullkornsris till..och grönsaker är icke vanligt förekommande på vårat matbord. Inte fullkorn heller..Så jag är ändå ganska nöjd. Jag känner mig mätt men jag är fortfarande sugen på mer, för att det var så himla gott. Men nej, stopp och belägg. Jag ska inte äta mer nu!!

Det blev en rejäl portion, men jag höll mig till 1 dl fullkornsris, mätte till och med med decilitermåttet. (HAHA) Och så massa gryta med kött och champinjoner..Kajsa sa att det är bättre att jag äter mycket av den än riset. Och så en hel del tomat och gurka. Ser väl helt okej ut?



Och så drack jag faktiskt, hör och häpna, det gamla hederliga vattnet. Satte kranen på full sprut i tio minuter så det skulle bli riktigt kallt, annars går det absolut inte att dricka. Jag hatar vatten. Men det får gå. Vill man vara fin får man lida pin, eller hur man nu säger.



Fast jag kan nog minska ytterligare på portionerna..av grytan alltså. Ser på tok för mycket ut när jag ser det såhär på bild, men det ser nog värre ut än vad det är. Men mätt är jag! Men absolut inte så mätt som jag brukar vara..jag känner mig inte kräk-mätt som jag brukar, och det är ju bra...


Och vågen står numera på 96 kg prick. Och inte 96,4 som tidigare idag...men jag har svårt att lita på vågar, de är så knepiga, ändrar sig efter hur man ställer den på golvet, var man ställer den på golvet, hur man står på den osv. Men jag ställer mig alltid 3-4 gånger och det blir alltid samma och nu har jag den på samma plats hela tiden så jag flyttar den inte. Hm. Jag tror att jag tänker för mycket. Hur eller hur så står den på 96 kilo, visserligen har jag inte vägt mig nu efter maten. (HAHA) Men jag ska sluta väga mig så ofta, ska försöka hålla mig till en gång i veckan. Men det är ju så kul och spännande och se om man har gått ner något varje dag..(HAHAHA)..men mer roligt blir det ju om jag väntar en vecka och sedan väger mig och jag har gått ner mycket, istället för att titta varje dag och bara se ett halvt kilo i taget försvinna.

Ja, nu tänker jag sluta babbla i alla fall. Maten var god och jag är mätt och belåten. Nu är det duschen som gäller, sedan sätter jag nog på någon film eller börjar titta på Grey´s Anatomy medan jag väntar på att Johan ska komma hem så vi kan gå ut och gå. :)



Kommentarer
Postat av: mamma

du ska INTE väga dig ofta, kolla måttbandet i stället, bara ett tips alltså, inget illa menat puss puss

2009-06-25 @ 19:25:40
Postat av: Älskar att varar ung, och 2 barnsmamma!

bra tips där, kolla måttbandet!



Och du Emma, AJJA BAJJA! HÅLL inte på o försvar dina kilon. DU HAR GÅTT NER SÅ MKT SOM VÅGEN VISAR, OKEY?!

Du är så himla duktig, säger de igen!!=)

2009-06-25 @ 23:37:02
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/
Postat av: Älskar att varar ung, och 2 barnsmamma!

föresten, fan vad gött den där diarré liknkande högen såg ut!:D

HAHA



ne men de såg jätte gött ut, måste ja också testa att göra juuue. Tog de lång tid? som grytor ofta har en bajsig tendens att göra?



puss o kram!

2009-06-25 @ 23:58:13
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: