Kvällsmys..

..framför tv n med Big Brother såklart. Men tidigare ikväll har jag varit ute och gått igen..med min älskling. Vi gick hem till svärföräldrarna och sedan fick vi skjuts till affären och gick sedan hem därifrån. Toppen! Känns bra. Jag måste hålla i och göra detta varje kväll nu. Och vet ni? Nu står vågen på 95,8. Höhö. Jag kan bara inte låta bli vågen. Farligt. Måste sluta! (HAHA)

Jag vet mamma att jag inte ska väga mig så ofta, att jag ska ta måttband istället. Men nu har jag inget måttband, så det går inte. (HAHAHA)

Iaf, till Idas fråga. Nej, grytan tar inte lång tid alls att göra. Du bryner bara köttet (jag gör i stekpanna, men du kan göra i en kastrull om du vill för det är lite knepigt att få till såsen bra i en låg panna sedan) tills det är helt genomstekt eller vad man säger, ja, alltså tills det rosa är borta i hela köttbitarna..köttet ska vara strimlat. Jag tar fläskfilé och skär i mindre bitar/strimlor bara. Sen när det nästan är klart tar du i champinjonerna om du vill ha det i. Så kryddar du med svartpeppar, salt, vitpeppar och ja, de kryddor du gillar. Sen häller du i matlagningsgrädde (i det här fallet tog jag Keldas för den är enligt Kajsa nyttigast, haha). Jag tog två stycken för att det ska bli mycket sås och räcka till matlåda till Johan och sådär..sen har du i lite soja för att få såsen brun och sen kokar du upp det och har i lite mjölredning om du vill få såsen tjockare. (Det är mindre bra för mig, men vad faan). Och så kokar det tills såsen är varm typ..10 min eller något och så smakar du av med mer kryddor tills du får den smak du vill ha.

Nu börjar BB igen efter pausen, så jag säger godnatt här, vi hörs imorgon allihopa. Kramar!


Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: