Hemma.

Åh, så skönt att vara hemma igen..nu har jag vaknat till liv, jag var så in i norden trött eftersom jag aldrig gick och la mig igår. Slumrade stundtals i bilen och slocknade som en stock när jag kom hem.

Men först vill jag prata om en tråkig sak. Ni anar inte vad som hände när jag skulle hälsa på Lola (hamstern för er som inte läst min blogg innan).

Hon kom fram så glatt när jag pratade med henne och så lyfte jag upp henne ur buren och gosade med henne lite som jag brukar..då kände jag något i pälsen på henne, som en ruga typ, så jag försökte titta lite, sära på pälsen för att se vad det var. Det är inte lätt att se på en liten hamster som vägrar vara stilla men det ser ut som ett litet sår.

Och så rätt som det var så bara sprang hon rakt ut och ramlade ner på golvet. Jag hann inte reagera. Det var inte högt, kanske en halvmeter om inte mindre. Men oj vad rädd jag blev. Tog upp henne och blev helt tårögd, lilla gumman..klappade henne och pratade med henne. Men hon verkade okej..släppte in henne i buren igen och hon sprang omkring som vanligt, tvättade sig ovanligt mycket bara och fnös lite. Efter en stund tog jag upp henne igen för att kolla så hon verkligen var okej..tog henne i ett stadigt grepp (trodde jag) som jag brukar och vände henne upp och ned typ för att kolla hennes ben. När jag tog i höger bakben så skrek hon till och sprattlade sig ur mitt grepp IGEN och pang ner i golvet. Denna gång från kanske en meters höjd. Då brast det..jag började verkligen gråta. Det kanske låter larvigt över en liten hamster och när jag var liten tappade jag dom hundra gånger. Men jag fick så dåligt samvete och önskade att jag aldrig tagit upp henne från början. Fick upp henne igen och gosade lite med henne, hon gick på som vanligt i händerna men jag är ändå orolig. Låg och vände och vred på mig när jag skulle sova, tänkte "Tänk om hon dör..då är det mitt fel för att jag tappade henne.."

Åååhhh. Jag är så orolig att hon är skadad. När jag vaknade nu för en stund sedan gick jag in till henne för att kolla. Hon vaknade till som vanligt när jag pratade med henne där hon låg inbäddad i sin vadd, så kröp hon fram och verkar gå som vanligt och låter inget..kan hon ha ont ändå? Det där med benet tänkte jag att det kanske (om vi har tur) berodde på att hon var öm bara efter fallet. Om det var något brutet skulle det väl både höras och synas, då går dom väl inte som vanligt? Eller? Och den där rugan? Ska man göra något åt den eller bara låta det vara? Kanske får ringa djuraffären. Lilla gumman..

Åh, jag är så himlans jätte orolig. Är hon skadad tror ni? Och hur märker man det på en liten hamster om dom varken skriker eller går konstigt..det enda jag tycker är annorlunda är att hon är lugnare. Kan det vara något invändigt? (SUCK) Tänk om hon dör eller aldrig blir okej som förut (alltså, jag tycker som sagt hon verkar lite slöare). 

Mitt samvete ska vi inte prata om..ursch vad hemskt. Jag har ALDRIG tappat henne förut. Nu har jag det och jag känner mig urusel.......



 

Kommentarer
Postat av: livet som UNG stressad 2 barnsmamma

amen hah,.,, EMMA! Det är en hamster bara ju..



Men okej då, du kanske älskar henne alla fall, men ja tycker in du ska gå till någon djur vetrinär el nåt.. hon är säkert helt okej om inte så märker ni väl de om hon dör el nåt, men de tror ja inte..:P

Fast dom små rackarna brukar ju få cancer, bölder, svullnader, och typ dö efter ett år alla fall. Haha fan va dum ja känner mig, och en aning okänslig. Kanske för ja inte bryr mig så mkt om hamstrar?

Fast ja älskar våran, lite alla fall;)



Men som sagt, inte är de väl någe fel på henne de kan ja inte tänkamig, kanske hjärnskakning? haha skulle ja få om ja var så liten o någon tappade mig från en höög höjd. PUSS O KRAM!

2009-06-07 @ 15:59:04
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: