Hemkomna.

Ikväll har jag fått i mig viktiga omega 3, jag tog en sillmacka. (HAHA) Oj, så gott det var. Jag som inte ens gillar sill.

Hur eller hur så har vi kommit hem nu. Eller ja, runt sju kom vi hem. Men jag har inte haft tid att uppdatera här förens nu. När vi kom hem gick vi upp med packningen, sedan gav vi oss iväg till Elgiganten i Arninge för att köpa ett Buzz-spel till mitt PS2 (skulle levereras dit idag enligt deras hemsida). Mycket riktigt, det fanns. Dock inget prislapp, så jag frågade vad det kostar i butik..han tittade lite i datorn, sedan frågade han mig vad det kostade i internetbutiken..249 kr sa jag. Jag toppar det sa han. Jag fattade inte vad han menade först men så kom vi fram till att jag fick köpa det för 249 kr även i butiken trots att det egentligen skulle vara dyrare där. Fråga mig inte varför. (HAHA) Vilket kap. The POP quiz blev det. Så det är det vi har ägnat kvällen åt älskling och jag, efter min goda sillmacka förstås, spelat och spelat. Det var faktiskt väldigt kul, men kanske inte så kul som jag hade trott. Är väl ingen sådan höjdare på musik som jag trodde, men det var ändå helt klart prisvärt.

Nu ska jag bara kolla Bilddagboken lite snabbt och läsa lite bloggar, sedan blir det sängen för mig. Jag är jätte trött, och dessutom har jag åkt på och blivit sjuk nu lagom till vår kryssning på lördag. JIPPI..varför är jag inte förvånad..?! Johan har varit dålig i någon vecka nu och nu kom det till mig. Näsan rinner när jag står upp, är helstopp (megatäppt) när jag sitter och ligger ner - vilket kan göra natten till ett rent helvete eftersom jag inte får använda nässpray. Huvudet värker, dunkar, sådär så det pulserar i hela ansiktet om ni förstår hur jag menar. Jag känner mig varm och mitt öra gör ont. Halsen känns lite med, men har inte fått så ont som Johan verkade ha ännu. Och jag hoppas jag slipper. Ursch. Känner mig helt slut, det tar verkligen på en att åka på en rejäl förskyldning..man blir så matt i kroppen på något sätt, inte alls som med många andra diverse "sjukdomar".

Och vet ni vad det lustiga är..igår när vi hade kalas hos mamma så sa mamma att hon tyckte Johan lät lite snorig..sen frågade hon mig; Men du Emma, du är inte lika snorig och sjuk längre va som förrut? (Jag blev ju sjuk jämt innan, halsfluss och öroninflammationer avlöste varandra, var snorig mest hela tiden) Jag svarar; Nej, jag har faktiskt bara varit riktigt riktigt förskyld en gång sedan jag blev ihop med Johan..så skrattade vi och skojade om att det måste vara miljöombytet som gjort det bättre, att det är Västerviks-luften jag inte tål. (HAHA) Och igår kväll/natt/i morse - PANG! Jätte snorig..(SUCK)

Men vad gör man..det är bara att le och se glad ut, knarka huvudvärkstabletter och väga mellan att inte kunna sova på grund av nästäppan eller att använda nässpray och blöda näsblod titt som tätt (förmodligen även under vår kryssning)...åh, vad lätta livets alla val är ibland. Eller hur? (LER)

Godnatt på er. Hoppas ni känner er piggare än jag. Och på fredag (nästa alltså) ska jag jobba igen by the way. Det känns helt okej ändå..men jag längtar ju inte. (HEHE) Sedan har jag fått svar på mitt mail angående min förstörda väska och bh, hon skulle återkomma när hon hört vad som kan göras från sina chefer..och just det, på måndag ska jag och Johan börja vårat nya nyttiga liv. Vi ska ge oss på ett försök till att ge faan i läsk och godis. Någon gång ibland får man såklart unna sig, men inte som vi gör nu. Jag MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo. Inte så några heller..Helst 20, men skulle nöja mig med 10, bara för att se att det händer något. Men det är en lång väg dit. Någon som har något förslag på vad man kan ta till för medel när man blir sådär riktigt godissugen så man nästan har lust att slänga sig ner på golvet och skrika av frustration, när man blir sådär riktigt sur och irriterad på grund av det och när man är sådär riktigt megatörstig på en kall Coca Cola?! Äta fruktsallad istället kan fungera, det vet jag..men något annat? Och hur dricker man mer vatten när det är så jävla äckligt? (HAHA) Och hur får man sig själv att gå ut och gå oftare när det är så jäkla tråkigt (för att inte tala om ansträngande och svettigt)?!? Och var finner man motivationen när man inte tycker att det händer ett skit på varken våg eller kropp? (SUCK)


HJÄLP!

Tjillevippen.




Kommentarer
Postat av: Tessus

Emma!! nu ska du fan sluta att vara så lat!! de är bara att ta en mp3 och fylla den med musik och sen så är det bara att ut och röra på "fläsket"

2009-06-19 @ 00:12:23
URL: http://enangel82.blogspot.com

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: