Glad midsommar!

Det vill jag önska er alla, alla mina vänner, alla som jag känner - och inte känner.

Idag har vi bara varit hemma och slappat heeela dagen. Funderat på vad vi kan hitta på som inte innebär alkohol och fest, eftersom vi drar iväg på kryssning tidigt imorgon på våran ett-årsdag. Till slut kom jag på idén att göra lite god mat och leta fram picknick-korgen och ge oss iväg till något mysigt ställe och äta..bara vädret håller i sig. Det har varit sol nu ett tag och det ska i alla fall vara uppehåll. Men just för tillfället verkar solen vara som bortblåst. Men vi får väl helt enkelt ta på oss varmare kläder bara. (HAHA)

Potatisen kokar, det blir färskpotatis med rostbiff, gräddfil, gräslök, sill, körsbärstomater och varsin färsk fralla med en skinkbit på. Åh, det kommer bli så gott. Jag har som sagt inte ens gillat sill innan, men nu har jag fått någon slags knäpp i huvudet, igår åt jag som sagt en sillmacka med "Midsommarsillen" på. Idag köpte jag hem "Skärgårdsillen"..jag längtar ihjäl mig efter denna goda kvällsmiddag nu, om potatisen bara kan vara klar snart...





Rostbiffen var det enda jag kunde komma på som Johan kan äta istället för sillen..det blir nog bra.



MUMS!

Mer bilder från vår lilla picknick kommer senare, om inte regnet kommer för då blir nog middagen inne denna midsommarafton. Håll alla era tummar för att solen håller sig framme ett tag till.......



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: