Förlåt.

Förlåt, förlåt, förlåt. Att jag inte har skrivit något idag..MEN, det beror endast på att vi haft fullt upp. Sov länge och skönt, till klockan elva. Sen blev det "frukost/lunch", städ och disk. Sedan kom Mr T, Johans (min sambos) kompis för er nya läsare, och så drack Johan och han ett par öl innan vi begav oss iväg mot Gröna Lund. Ja, idag har vi äntligen besökt Gröna Lund, för första gången sedan vi blev tillsammans. Man kan ju tro att man är där ofta när man bor i Stockholm, men icke. Visserligen har dom inte haft öppet så värst länge ännu heller. Men förra sommaren var vi ju inte där en enda gång. Så jag har med andra ord inte varit där sen någon klassresa på mellanstadiet eller möjligtvis högstadiet. (HAHA)


Hur eller hur, jag vill ge mig själv pluspoäng för att jag idag har lyckats stå emot diverse frestelser, MÅNGA. Den första kom när vi hoppade av vid MAX inne i stan innan Gröna Lund för att Johan och Mr T ville äta. Johan tänkte minsann unna sig denna lördag, och visst får han det. Borde jag med få egentligen, kanske inte just med utemat, men i alla fall en kall cola i värmen. Det sög rejält i den tarmen idag ska ni veta..men jag har betydligt mycket mer att förlora på det tyvärr. Så jag har tänkt hålla upp ett tag till som sagt, sen kan jag börja unna mig någon gång ibland tycker jag. Men hittills icke. Så idag gick jag alltså runt med min vattenflaska i handen. (HAHA) Så sjukt äckligt när vattnet blir sådär ljummet och ursch, fy, BLÄ! Cola går ju åtminstonde dricka "varmt" om man är tvungen, men vatten - FY!

Men i alla fall, så, ingen MAX-mat för mig inte. Dock var jag jätte hungrig, så väl inne på Gröna Lund (efter andra frestelsen utanför då varenda människa tycktes gå omkring med en mjukglass i handen, gaah, jag blev galet sugen när det var så varmt) försökte vi leta upp ett ställe som hade någon form av sallad att köpa. Det är väl det närmaste nyttigt man kommer när man ska äta ute..så, det blev en ägg och räk-sallad till mig på en trevlig restaurang. Det var djävulskt gott faktiskt, sallader är verkligen underskattade. Tyvärr är ju inte köpta lika bra som dom man kanske gör hemma av någon konstig anledning, något jag fått för mig i alla fall, men det måste ju i alla fall vara bättre än en hamburgare och friterade pommes?!?

Johan frågade om jag ville ha en glass inne i godisbutiken sedan som han promt skulle gå in i (jag stannade dock utanför). Han var så gullig.."Men älskling, dom har ju isglass. En isglass kan du väl ta? Det kan väl inte vara så farligt?" Haha.

Nästa frestelse, eller frestelser ska man kanske säga, kom när grabbarna grus beställde diverse alkoholhaltiga drycker..jag kände faktiskt för att ta någon cider eller två, eller någon god drink, bara för att bli lite sådär härligt "lullig" i värmen. Just för att det är ganska trevligt. Och gott förstås. Men icke. Inte bra för mina kilon. Så det fick ratas även det. Mycket tråkigt kan jag tycka..och de två sista kom när Johan köpte en sockervadd och när Mr T köpte brända mandlar. Ååååhhh. Jag ÄLSKAR ju brända mandlar. Och sockervadd hör ju liksom tivoli till på något sätt. (SUCK) Men, nej, fråga Johan - inte ett enda smakprov. (Trots flera erbjudanden). Jag nöjde mig med att lukta lite på det. (HAHA) Fick sticka ner näsan lite i Mr T;s mandelpåse med faktiskt..mycket snällt. (HAHA)


Så, nog om det. MEN JAG ÄR FAAN DUKTIG. Jag bara måste få säga det. Och tack till svärmor för de fina orden i kommentaren i föregående inlägg. Jag suger åt mig som en svamp, det behövs verkligen uppmuntran för att orka fortsätta med detta. TACK! Nu handlade det väl kanske mest om att jag kom in på skolan och min utbildning i höst men i alla fall. (LER)

Nu hör jag djupa suckar borta från sängen där min kära sambo ligger och väntar på att få ta över datorn en snabbis. Så, jag återkommer med lite bilder imorgon. Jag tror dock inte att det blev en enda bra bild från just Gröna Lund, men jag kan ta bild på de två vinsterna jag vann i diverse spel i alla fall. Och det blev bara ett åk för oss, mig och Mr T alltså. Vi fick åka Berg- och dal banan själva då Johan inte är det största fanet av karuseller. Och om det nu inte skulle räcka med att jag mestadels gått omkring och rört på mig idag så undrar jag, förbränner man något genom att skrika? (HAHA) I så fall kan det ha försvunnit en del.........efter den åkturen menar jag........
 
Godnatt kära vänner, alla som jag känner. Och inte känner!




Kommentarer
Postat av: Älskar att varar ung, och 2 barnsmamma!

ojj vad d är duktig Emma!! Ja kan ju säga att sådana frestelser skulle ja aldrig någonsin kunna stå emot. Mår du bättre o så nu ? Alltså halsbränna o sånt? Tänkte eftersom du äter nyttigt om du känner någon skillnad på hur man mår o så?=)

2009-06-28 @ 10:47:05
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: