Bilder - Jag och Johan firar 1 år.

Nu äntligen kommer ett antal bilder från kryssningen..det tar lite tid att organisera sådant här, puh, jag har tagit cirka 150 bilder och nu har jag gått igenom och valt ut ca 50 av dom som ni ska få ta del av.

Så, här kommer dom. Jag mjukstartar lite med våran hytt..den var så himla mysig, precis lagom stor och i väldigt fin klass för de ynka 300 kronorna vi betalade för den.




Toalett och dusch.



Hatthylla.



Toaletten..



Väldigt fräscht..



Och rymligt för att vara en sådan liten hytt..



Här har vi fällt ner våra sängar..nackdelen med denna hytt var såklart att vi inte hade dubbelsäng, eller att sängarna inte gick att flytta ihop. Men vi sov i en säng stundtals, trångt, men mysigt. (HAHA)



Så gick vi ut på däck och tittade lite..



Hej då Stockholm..



Finast.





Vi fick syn på en till Viking Line båt långt långt bort.



Andra gången vi gick ut på däck hade båten lite mer drag i motorerna..



Jag tänkte tanken flera gånger.."Tänk att ramla i här"..







Himlen kunde inte varit mer blå..



Runt två-tiden gick vi och tog en drink i en utav barerna..mycket trevligt. Jag tog en "Pear:adise". Den var god, och värd de 56 kronorna, men jag hade önskat lite mer päron och lite mindre sprit. (HAHA)



Johan tog en öl och en jäger..det lite mer manliga. (HAHA)



Och så var det speldags..och sådana här maskiner fanns det gott om. Vi hade redan spelat på en annan maskin utanför TAXFREEN, bild på den kommer en bit nedan sen..



..men nu var det denna som gällde för oss. Den var rolig. Och vi vann en hel del faktiskt, som vi spelade bort igen lika snabbt. (HAHAHA) Suck.



Men den här maskinen var roligast tyckte jag..och beroendeframkallande. Hm!



Så gick vi ut på däck en stund igen för lite ren luft..och en puss hann vi med!



Sen var det raka vägen till TAXFREE butiken. Där slängde jag ner lite smått och gott i min korg. En liter Bacardi Razz och en liter Bacardi Grand Melon. MUMS!



Rätt som det var kom vi fram till Åbo. Vi som skulle med tillbaka till Stockhom fick ju inte kliva av, så vi fick njuta av att stå på däck och kolla lite..såg fint ut.



En Silja Line båt stod där och vilade..



Jag, som en liten kyckling såg jag ut i min gula klänning, mina gula pumps och mina gula örhängen. (HAHA)



Den finaste av dom alla!



Och så blev det en drink till i baren..denna gång ville jag ha en piggelin-drink. Det hade dom ingen, men han kunde blanda till en liknande sa han. Den var inte liknande alls. Lite på utseendet kanske men inte smaken, inte ens nära. Men den var god så jag var nöjd ändå!! Och Johan tog en Jäger/Red Bull.



Och så gick vi ner i hytten en stund, vilade och kopplade av efter en del spel till och en tur till i TAXFREEN för inhandlande av godis och två små "spitflaskor", en Dooleys och en Jäger. Mest för att dom var så söta..(HAHA)



Och så var det äntligen dags för den efterlängtade Viking Buffén. Åååhh, vad mycket gott dom hade. Verkligen något för alla smaker..och vi proppade i oss tills vi höll på att spricka. Jag vet att vi åt allt för mycket, men vi hade betalat mycket pengar och ville såklart passa på när man fick äta så mycket man ville. (HAHAHA)

Min första portion..



..och jag tog faktiskt äpplejuice till.



Johans första portion..jo, han gillar potatis och köttbullar.



Min andra portion..



Johans andra..ja, som jag sa - han gillar potatis! Och köttbullar. (HAHA)



Sedan var det dags för efterrätten. Som det inte alls fanns någon plats för..men jag tog en skopa glass och en bit blåbärspaj med vaniljsås i alla fall, och åt upp cirka hälften. Hm..







Solen började sedan gå ner..



..och vi var trötta. Så vi gick till baren en sista sväng och jag beställde en vanlig Cola. Först fattade dom inte, och när dom gjorde det tittade dom på mig konstigt. Mycket konstigt..som om jag var från en annan planet. Förmodligen just på grund av att jag bara ville ha en vanlig alkoholfri kall Coca Cola. (HAHA) Men OJ vad det var gott..



Och så tog vi en sista tur ut på däck igen för vi såg att det var så himla fint..



Visst är det vackert?



Det var stämningsfullt och vår ettårsdag löd mot sitt slut..tyvärr..



..efter detta spelade vi några spel till på maskinerna och sedan gick vi till hytten och bara mös och så somnade vi gott. Eller i alla fall jag. Johan började känna en huvudvärk komma smygande och den blev tydligen inte bättre..snarare tvärtsom. Jag somnade som ett barn till slut och när jag vaknade hade Johan kunnat sova en timma ungefär sa han. Tråkigt. Tyckte så synd om honom..så runt klockan fem gick vi upp till receptionen och frågade efter en huvudvärkstablett. Men den hjälpte inte..låg i hytten vakna och bara väntade på att vi skulle vara hemma så vi kunde åka hem och ta en riktig Ipren och sova vidare i vår egen säng.

Sista halvtimman, runt klockan sex, tog vi vår packning och gick ut på däck och satte oss i den friska luften. Och klockan gick, sakta men säkert. Och så äntligen, klockan fem i halv sju, var vi hemma i Stockholm igen..



Gröna Lund.





För hur bra vi än hade det på vår resa, och hur mycket man än ville vara kvar på båten, så är det ändå bara en grej som gäller - Borta bra, men hemma bäst!

Så tack för denna gången, vi ses säkert igen..






Tack för mig. Nu ska jag gå och laga lite mat..det blir Tortellini. Och så ska jag, eller vi, njuta av vår sista Coca Cola på ett tag. För imorgon är det måndag och vi ska försöka oss på att börja vårt nya godis och läsk fria liv. Bara unna oss någon helg i månaden. Jag hoppas detta går vägen nu, och att vi ser lite resultat så man får ännu mer motivation att fortsätta. Fler promenader och cykelturer blir det och jag har köpt hem mängder av frukt nu som jag ska äta istället för godis när jag blir sugen. Håll tummarna för oss!






Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: