Bakslag.

Jag visste väl att det var för bra för att vara sant. Fick just ett samtal från skolan jag kommit in på, fick information om att dagkurserna var fullsatta och blev tillfrågad om jag kan tänka mig att läsa kväll. Det hade jag ju verkligen inte tänkt mig och eftersom jag fått beslut om att jag kommit in på kurserna jag sökt (dag) från Upplands Väsby kommun så blev jag givetvis mycket besviken.

Vi kom i alla fall fram till att han skulle göra allt han kunde för att få in mig på dagkurserna istället, någon kanske hellre vill läsa kväll eller så kanske till och med någon som fått dag hoppar av. Jag sa att jag i värsta fall kan tänka mig att läsa kväll men att jag vore mycket tacksam om han kunde försöka fixa dag åt mig. Han skulle göra vad han kunde och besked kommer nästa vecka förhoppningsvis. Då kan jag ta ställning till om jag vill läsa eller inte, beroende på vad jag kommer in på då.

Men självklart vill jag läsa ändå, även om jag får kväll, men det kommer ju inte bli samma sak. Tänk om Johan jobbar dag, då börjar han runt sju och kommer hem runt tre..och då börjar jag, och kommer hem runt kanske nio (slutar åtta och det är ju i Solna). Hur mycket kommer vi träffas då? Om Johan däremot jobbar kväll, då spelar det ju inte så stor roll eftersom han med kommer hem vid åtta då, och visserligen fattade jag det som att det bara är 4 dagar i veckan och en dag självstudier..men ändå. Det vore verkligen trist, hela dagen försvinner ju i skolan då. Men å andra sidan börjar jag ju inte förens klockan tre. Ja, jag vet inte vad jag ska tycka. Besviken är jag i alla fall. Nu är det väl bara att hålla alla tummar man har för att jag lyckas få dag, trots de låga oddsen.


Nu tänkte jag ta mig lite mat snart och så ska jag nog börja titta på första säsongen av Grey´s Anatomy.
Skriver mer senare.



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: