Think twice!

Okej!
Först..jag bara undrar - MÅSTE man vara smal, snygg och modell, skriva om mode, lägga upp bilder på dagens outfit och låtsas som om man inte kan brygga kaffe för att verka så dum som möjligt för att få en "känd" och välbesökt blogg? Är det så det måste vara? Oj, i så fall vill nog ingen läsa det här som JAG skriver.

Vore kul om alla som läser såhär långt kunde ge en kommentar eller så, så jag vet om NÅGON läser min blogg alls....
I och för sig har jag ju bara skrivit i bloggen sedan inatt, men i alla fall?!


Sen..skulle jag vilja ta upp ett ämne om just det "där" - mode! För några dagar sedan var jag och älskling med två kompisar till honom på Max i Solna och åt. Lena, som en av kompisarna heter, tog då upp ämnet angående vad som är ute och inne. Hon hade shorts på sig med tights/leggings/strumpbyxor under och frågade mig om det är ute nu eller vad? Hon liksom jag fattar inte grejen förens det är försent verkar det som..hon älskar att ha den outfiten (som jag förstod det) men är det någon annan som har det nu eller är det borta nu när hon äntligen har förstått att det är snyggt?

Och jag, jag ÄLSKADE/ÄLSKAR min moonboots. När alla gick runt i sådana..för, visst ska man inte bry sig om modet egentligen och man ska ju trivas själv i det man har på sig. Det ska inte bara handla om vad alla andra har..jag gick faktiskt emot strömmen lite i alla fall och köpte mig ett par röda istället för svarta och vita som jag tyckte att ALLA hade, eller med päls. Men - när jag väl förstod att jag med ville ha sådana så var det precis som om alla bara slutade med dom, lagom tills jag faktiskt hade ett par. Dessutom verkade det som att folk bara tyckte mina var ännu fulare än andras bara för att mina var röda.....

Och om ingen annan går i dom, kan jag göra det då? Vem har bestämt att det är okej att stirra, tissla och tassla och ibland även skratta åt mig om jag kommer och går i mina (enligt min egna åsikt) söta, häftiga, och framför allt SKÖNA monsterskor? Bara för att de är ute nu och var inne på kanske 5 år sedan?! Varför är det inte okej att behålla ett mode som är ett väldigt bra sådant längre än ett år?


Hur eller hur så bestämde jag mig för länge sedan att jag skulle ta mod till mig och sluta tänka på vad alla andra kommer att tycka, och faktiskt sätta på mig de där skorna. Dessvärre tillåter inte vädret riktigt..det känns inte som att man vill sätta på sig dom när det bara är lite frost eller fjun på marken, skorna är ju bra i SNÖN, när det är riktigt kallt och de har faktiskt en riktigt bra sula som gör att man inte halkar lika mycket...men var är snön när man som mest behöver den?






Så, alla Upplands Väsby-bor (eller varför inte ALLA Stockholmare) - bli inte allt för förvånade om ni ser mig komma gåendes i dessa om eller när vintern behagar dyka upp!

So long.

Kommentarer
Postat av: Kusse Sandra.

Jag läser din blogg och följder den =D läste även om ditt sthlm i rulltrappor, jag säger bara; välkommen till sthlm Emma :)

Alla är så, knuffas, ska fram först, ska gå i rulltrappan ja osv, även jag var en sån, det kommer du också bli efter ett tag då du kommit in i sthlm sakerna du också =D inget illa, bara stockholmare =) haha

2009-02-03 @ 16:54:07
Postat av: Tessus

Hej sthlms Emma kanske man ska säga :P



Haha, vill du ha snö så kan jag med glädje dela med mig av den vi har här uppe, vi har så det räcker och blir över hehe

2009-02-03 @ 22:06:46
URL: http://enangel82.blogspot.com/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: