Think pink.

Hej alla (som om jag har så många, haha) läsare!
Nu har jag bestämt mig.. jag börjar om med min blogg! Ut med det gamla och in med det nya, och vad passar bättre då än en helt ny, roligare, fräschare design? Nu känns det lite roligare att faktiskt gå in här och skriva lite då och då, förhoppningsvis varje dag nu.
 
Det ultimata hade väl varit om jag hade kommit igång vid årsskiftet, men min hjärna var uppenbarligen inte mottaglig för den idén just då. Men nu är jag här..så, här har ni mitt rosa liv. (HAHA)



Jag kanske borde börja med en liten uppdatering, det har ju faktiskt hänt en del sedan sist jag skrev..om någon nu ens läste den värdelösa biten av mitt liv. (STORT LEENDE) Men ja, jag heter fortfarande Emma, jag är fortfarande 21 år, snart 22 dock, är numera i ett väldigt seriöst och härligt förhållande. Vi blev tillsammans midsommaraftonen 2008, 20/6 alltså. Jag är så lycklig att jag nästan får dåligt samvete. (HAHA)
Allt agående oss har gått ganska snabbt, men det känns inte mindre rätt för det. Faktum är att det nog inte kan kännas mer rätt än såhär!

Jag och Johan, som han heter, är numera även sambos - officiellt den 25 feb då jag även står skriven hos honom, eller oss, här i Stockholm (Upplands Väsby)! Dagen då jag verkligen började förstå att jag förvandlats från en småstadstjej (VÄSTERVIK) till en liten MINI-Stockholmare på riktigt var när jag  en förmiddag sprang runt som ett yrväder inne i city med Metro under armen och mobilen i handen, sms;andes samtidigt som jag följde strömmen och försökte undvika att springa över någon stackars gammal tant i päls med lila hår - och insåg att det enda som fattades var en mugg med kaffe i andra handen..(HAHAHA) Jag skrattade för mig själv och tänkte på Kajsa, vad hon skulle skratta om hon såg mig. (HAHA)

Ja, det var väl min lilla update, jag söker jobb, väntar nu på besked angående ett jobb som barnflicka - får väl se vad det leder, till något bra hoppas jag så jag kan börja dra in lite pengar när mitt ekonomiska stöd från "soc" upphör.

Jag hoppas att jag får många läsare här nu när jag ska ta detta på lite större allvar, och jag hoppas ni kommer tycka att det är kul att läsa just min blogg och uppskattar den. Jag förväntar mig dock inte att bli någon slags "billig kopia" av Blondinbella - Blondinemma, hur skulle det låta? (HAHA) Dessutom är jag inte ens blond. Men iaf, jag hoppas att jag ska lyckas med en lite rolig blogg som lockar till skratt och som folk kan relatera till. Jag kanske skriver om mina otroliga loppis-fynd, eller till och med om mina ursnygga trosor jag köpte för 34,50 kr/styck på Lindex häromdagen. (Utan att faktiskt lägga ut en bild på dom när dom sitter på mig). Och ja, ni hörde rätt. 34,50 kr/styck..
Så, relatera var ordet, det kan nog dom flesta göra till min blogg, till skillnad från t.ex. Blondinbellas (för att ta upp ett exempel) där hon skriver om sina 1 000-kronors klänningar eller sin pälsjacka för 15 000, som ingen - nej INGEN normal arbetare eller tonåring som inte är kändis har råd med. Vissa har det inte så bra..och jag vet inte om jag skulle vilja ha det så bra heller. Skulle känna mig allt för bortskämd tror jag. Fast..visst skulle det sitta fint med en extra slant - en stor sådan..


Hm, detta får mig att vilja gå och köpa en trisslott eller två i hopp om att skrapa fram en rosa laptop..(HAHA) För mitt hopp till lotter är väl det enda jag har för att det ska hända..........................



Måste även passa på att tacka Kristoffer för de delarna av designen jag fick hjälp med, även om jag faktiskt till slut lyckades klura ut det mesta själv...TACK!

Längtar ni till nästa inlägg? (HÖHÖ) Det behövs inte, för det kommer om bara några minuter. Känner att det bara sprätter i fingrarna, men vill dela upp det lite så det inte blir så jobbigt att läsa.
So long.

Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: