Hemma, äntligen.

Nu har vi precis kommit hem efter att ha letat som galningar efter en jacka till mig..sprang igenom i stort sett varenda "Outlet" butik i Barkarby utan resultat..jag hittade dock en jätte fin creme vit jacka med hög krage som jag så länge letat efter. Men jag tyckte den var lite för dålig kvalitet på för det priset (529 kr). En sömm var trasig och knapparna var jätte dåliga. Sen var det ditsytt ett ganska fult skärp på och jag hade nog hellre velat ha en i svart. Så, jag lät den vara...när hoppet började svikta så sa älskling att det skulle finnas någon butik bakom alla hus där "Outlet" butikerna låg. Men det var bara vanliga Lindex, Intersport och Stadium. Vi gick in på Intersport..inget. Vi gick in på Lindex (i hopp om att den butiken skulle ha jackor för den var mycket större än den vi var i igår) men nej, inget. Inte en enda jacka säljer dom?! ÖH..jo, EN, svart, skinnjacka - SKITFUL! Då gav jag upp helt..innan vi åkte därifrån frågade min älskade älskling om vi inte skulle ge Stadium en chans till (den var också större än den vi besökte igår) och jag suckade långsamt och sa; Okej......

Väl där inne var det första jag såg ett "stånd" med en skylt över där det stod; PASSA PÅ NU! Jag gick igenom jacka efter jacka och fick till slut tag i en svart jätte fin som kändes varm och go..sånt där fåraktigt på insidan..det fanns 3 stycken i svart, jag tänkte direkt; Klart att den inte finns i min strl..XS..M..S..SUCK! MEN - där, bland de bruna fanns EN TILL...L !!!!! Lycka, den såg ganska stor ut i modellen så jag tänkte att, den här kan jag nog faktiskt kanske ha. Ropade på älskling och han kom som ett skott (HAHA) sa att den var fin och så kollade han på prislappen (HAHAHA) det hade jag inte ens tänkt på att göra ännu (HAHA) 499 kr. Och min/vår gräns låg på 500 kr. PERFEKT. Provade den och vips - den satt SKITBRA! Äntligen en jacka som inte är för liten, en jacka som jag kan stänga helt och som är VARM. Köpte den utan att tveka.

ÄNTLIGEN, LYCKA..nu är bara kruxet att den kanske är lite för varm nu när vintern lider mot sitt slut..men jag får helt enkelt njuta av den så länge jag kan!


Bild på jackan kommer senare, kameran dog.
Kram till er alla!! Nu blir det mat. Stuvade makaroner och köttbullar..MUMS..


Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: