Vilken härlig dag!

Dels snöar det..dels är det fjärde advent och julmys på hög nivå, vi har varit på julmarknad i Sigtuna (igen) och vi har varit och handlat julklappar under helgens gång som vi slagit in. Det är så underbart mysigt med jul. Och inte nog med det så firar vi ett och ett halvt år tillsammans idag och jag vaknade upp till en underbar älskling som kom in i sovrummet med en bukett rosor, en chokladask med romerska bågar, en trisslott som jag vann 50 kronor på och varsin pepparkaka!! Kan man ha det bättre?

Han är så fin min prins..





Ni som räknar kanske lägger märke till att det är 9 rosor och inte 10..haha..det var 10 rosor men en ramlade av så den fick jag med min pepparkaka istället. ;)

Så fina var dom så jag var tvungen att ta kort i alla möjlig vinklar.





Jag älskar dig älskling!!

"When the storm rises up, when the shadows descend
Every beat of my heart, every day without end
I will stand like a rock, I will bend till I break
till there's no more to give, if that's what it takes
I will risk everything, I will fight, I will bleed
I will lay down my life, if that's what you need
every second I live, that's the promise I make
Baby, that's what I'll give , if that's what it takes"

(Celine Dion - If that´s what it takes)

Jag älskar snön med. Och julen, har jag sagt det? Och det är snart julafton och vi ska fira i Västervik i år..det kan inte bli bättre. Fast, jag kommer ju sakna svärmor och svärfar med familj såklart. Det var ju väldigt mysigt att fira jul med dom förra julen..hm..synd man inte kan packa ner dom i sin julklappssäck och ta med dom.



Snön ligger vit på taken..och Emma är vaken!



Till något tråkigare, jag delar av lite för att skärma av från det ovan som är bra och fina saker som händer..jag har haft så konstiga magkramper i en vecka nu och nu (med lite hjälp av tips från vänner och bekanta) misstänker jag att jag har fått magkatarr. Hm. Jag vet inte..enligt mina vänner ska det finnas receptfria mediciner för sånt, jag har ta mig faan inte råd att gå till läkaren IGEN nu. Räcker med besöket för fötterna och röntgen efter det. Och sen kanske det inte ens är säkert att det är magkatarr. Men hur vet man det? Är det farligt att ta medicin mot något man inte har, om man nu inte skulle ha det? Suck.

De vanligaste symptomen lyder;

  • Smärta eller obehag i övre delen av magen - JA!
  • Tidig mättnadskänsla när du äter - Njaa, kanske när man tänker på det.
  • Hungersugningar i magtrakten - JAAAA, väldigt obehagligt.
  • Känsla av uppkördhet - JAA!
  • Illamående och rapningar - Rapar gör jag mycket, men kanske inte mer än vanligt, illa mår jag när jag får ont i magen, det gör sååå ont.
  • Halsbränna, som egentligen är ett eget tillstånd, men ibland kan vara ett delsymtom vid dyspepsi (magkatarr) - Jag har nästan alltid halsbränna, mer eller mindre.
  •  

    Så, vad tror ni?
    Mamma..?







    Kommentarer
    Postat av: Johanna ♥ mamma till Minna & gravid med bebis nr 2

    Romantik!



    Tack föresten söta, er tid kommer.

    Krama

    2009-12-21 @ 17:00:03
    URL: http://salkert.se
    Postat av: Johanna ♥ mamma till Minna & gravid med bebis nr 2

    Oj duktigt!



    Ja hur går det med framtiden som konditor?

    Krama o

    2009-12-22 @ 07:18:41
    URL: http://salkert.se
    Postat av: ulle

    Grattis lite i efterskott=) God jul och gott nytt år på dig gumman!!!=) kram

    2009-12-22 @ 10:30:44

    Tankar och funderingar?

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: