Potatis?!

Alltså. Vad är det med mig och potatis?

Visste jag inte bättre skulle jag tro att jag var gravid..att potatis var ett av mina "cravings" (stavning?!). Nu är det inte så, så ni där hemma, nära och kära, vänner och familj som läser detta - jag är alltså INTE gravid! Haha.

Men man kan tro det..Åh, vad det är gott med potatis. Det är ett av mina måsten på senaste. Jag vet inte varför. Jag har ju alltid gillat potatis, det är bland det bästa som finns i matväg, dessvärre äter vi det inte så ofta här hemma. Det är så jobbigt att göra tycker jag. Haha! Eller jobbigt och jobbigt, jag är lite lat bara. Det ska skalas och det ska kokas och hej och hå..kokningen tar sådan jävla tid jämt. Sedan är det svårt att få till riktigt bra potatis, den blir antingen överkokt eller lite för hård. Jag vet inte hur man gör, jag kan inte koka potatis. Men det händer. Men inte så ofta..

Men på senare tid, senaste veckorna, har jag haft ett enormt sug efter potatis. Ni skulle ha sett mig i skolan på vår kallköks-lektion i veckan. Vi gjorde lite allt möjligt i salladsväg..jag och min lagkamrat gjorde pastasallad, någon annan gjorde räksallad och så var det en ljuvlig grupp, som gjorde någon slags sallad med potatis och paprika. Åh, det var ljuvligt. Jag gick runt och knep åt mig en och annan potatisbit innan det ens var klart, men när det sedan var klart. Oj oj oj. Då var jag som en maskin. Mina ögon var helt inställda på potatisen..det var som om jag inte såg något annat. Haha! Jag såg mig själv uppifrån där jag svävade över min kropp och såg hur jag bara stirrade på potatisen och väntade på att läraren skulle säga var så goda. Men jag var inte ensam om att vilja komma åt den där potatisen..så jag fick snällt vänta på min tur. När alla utom jag hade tagit (jag tog av räksalladen så länge) så sa en ur klassen till läraren att han kunde säga åt klassen i klassrummet bredvid att det var fritt fram att komma och smaka nu (vi gör så, vi bjuder varandra när det finns över) och jag reagerade snabbt men aningen desperat. NEEEEJ, VÄÄÄNTAA (står och stampar i golvet i panik medan jag slänger mig över uppläggningsbesticket) JAG MÅSTE HINNA TA POTATIIIIS!!!!! Jag tar mig en rejäl portion och lugnar nöjt ner mig igen. Puh! Jag hann.

Vad dom skrattade åt mig..

Men åh, så gott det var. Jag älskar potatis.
Och inte helt oväntat blev kvällen snacks just det - potatis.

Skivade och "stekta" i ugnen med aromat som krydda på. MUMS! Jag har inte njutit så mycket av något på länge..Mmm..









Kommentarer
Postat av: oskars johanna

jag med!! potatis är världens bästa. skulle jag få välja en sak att äta resten av livet är det potatis och sås.

2009-12-12 @ 22:34:59
Postat av: Amanda

Nej jag har hittat en som är närmare till allting :) och som är mycket finare än den jag har nu!

2009-12-14 @ 13:29:04
URL: http://amandaaelisabeth.blog.se

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: