Jul, jul, strålande jul!

Oj, vilken bra jul det har varit i år, tråkigt att den är över. Tänk, vi längtar så mycket efter något, jag längtade så jag höll på att spricka (men det hade ju en del med förlovningen att göra med såklart, haha) och sedan är det över på bara en dag. Poff! Så var julen över och vi blickar mot nyår och nya äventyr istället.

Vad ska ni göra på nyårsafton?

Här kommer massa bilder, mest på julklappar..

Först ut är den önskade parfymen - Donna Karen, Delicious. Underbar!!
Från mamma..TACK MAMMA!!



Tre superfina sminkväskor som jag många gånger har tänkt köpa själv. Min mamma känner mig för bra..



Ett linne och en tunika, självklart i rosa, även dessa från mamma. Tunikan provade jag ut senast i onsdags och var supersugen på att köpa den till julafton men jag valde till slut en röd blus istället..bild på den kommer längre ner.



Sedan fick jag och Johan påslakanset och underlakan med, ett felköp av mamma så vi fick dom istället, inte vår färg men väldigt behövligt så jag tackade glatt ja när jag blev tillfrågad om vi ville ha dom. Dom är superfina men eftersom vi har brunt och caffe latte i sovrummet så passar det ju inte riktigt, men det syns ju ändå inte under överkastet. :) Tack för den extra julklappen mamsen.



Helt oväntat fick jag mobilen jag dreglat lite över senaste tiden, jag höll på att få spader när pappas sambo sedan köpte sig en när jag tittat på den så mycket och önskat. Haha..pappa hade tydligen snappat upp det så jag fick den helt övergenerösa julklappen, fast jag egentligen redan fått min julklapp redan i somras. TACK PAPPA!!

Den är (såklart) rosa, syns inte riktigt på bilden dock.



Och oj, vilken överasskning när Johan och jag öppnade en gemensam julklapp från kära papsen och vi får syn på ett Wii Fit Plus. Oj oj, här ska tränas! Vi har provat det idag och det känns verkligen som att det kan ge något bara man har tålamod att orka hålla ut. Jag gav ju upp efter 6 minuters step-up träning. HAHAHA..



Sedan fick vi choklad i mängder, mindre bra (HAHA). Varsin PARADIS ask av pappa, en ask After Eight av, jag blir osäker nu (skäms på mig) men tror det var morfar och Ingrid, en ask Romerska bågar fick Johan av pappas sambo och jag fick en ask Geisha av henne. Sedan fick vi även en sådan där påse med blandade chokladbitar i, en svart och guldig påse, jag minns inte vad den heter (haha) av mormor.

På bilden finns även ännu en parfym med, som jag fick av pappa. Okänd för mig, men den luktade gott och så var det ett deodorantspray med också.



Ännu en parfym av pappa..behöver jag säga mer än att jag nog klarar mig till nästa jul med alla parfymer jag fått?



Här kommer nämligen ytterligare en som jag fick av svärmor och svärfar..jag har gått och sniffat på den och tänkt köpa den flera gånger. Mmm, vad den luktar gott ska ni veta! Naomi Campbell - Cat Deluxe With Kisses.

TACK så mycket kära svärföräldrar!!



En superfin nessesär, även den av svärmor och svärfar, självfallet i rosa. De känner mig allt dom med..haha!



En vas från Kosta Boda av Johans ena storebror, SUPERFIN, och helt rätt färg. ;) TACK så mycket M.



Av mormor fick vi denna fina skål tillsammans med dom där godisarna jag pratade om ovan och pengar! TACK MORMOR.



Jag tror inte att jag glömt någon klapp som finns bild på, men sedan fick jag även pengar av morfar och Ingrid (för dessa och pengarna från mormor har jag faktiskt köpt mig en ny kamera).

Min superfina kamera..




Sedan fick jag ett presentkort på KappAhl av svärmor och svärfar också, två jättefina tröjor av farmor (en kunde jag dock tyvärr inte ha) och ett ljus i form av ett hjärta i rött av mormor. Det var nog allt..om jag glömt någons julklapp så hojta till, det är svårt att komma ihåg allt..ALLA julklappar var uppskattade och jag är lika glad för allt! Superfina klappar, det kunde inte ha blivit bättre.

Johan har med fått många fina klappar, bland annat en Sodatreamer, en Mp3, en klocka, pengar och presentkort på ett gym här i Väsby.


Sedan har vi även fått två förlovningspresenter. Ett Höganäskrus i mörkbrunt från farmor och en fin jullykta av min farbror och hans familj. TACK SÅ MYCKET!!



Och här är blusen jag köpte till julafton..




STORT TACK TILL ALLA FÖR ALLA SUPERFINA KLAPPAR OCH JAG HOPPAS NI HAFT EN LIKA GOD JUL SOM VI..






Lite andra bilder, bara för er kära läsare..

Rosorna jag fick när vi firade 1 1/2 år är nu upphängda. Dom har stått och hållt sig fina från det jag fick dom (20/12) till igår. Helt otroligt..Så fina!!



Små söta tomtar jag gjort av överbliven marsipan från när jag gjorde dammsugare här hemma. ;)



En riktig julpuss, en god sådan med..haha..



Underbart........



 

 

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hehe fick Wii av min sambo i julklapp, helt oväntat men gud så roligt det var! =) Iof än så länge bara spelat wii sport o super mario. Men tänkte höra, verkar wii fit som en bra grej? är grymt sugen på att köpa det men är lite osäker än..



God fortsättning!

kram!

2009-12-28 @ 10:34:34
URL: http://mliobebis.blogg.se/
Postat av: Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma

Hihi ni måste varit snälla, mkt fint du fick!

2009-12-30 @ 20:57:09
URL: http://salkert.se

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: