Vilken dag..och natt.

VARNING FÖR LÅNGT MEN INTRESSANT, TROR JAG, INLÄGG!!

Kajsa var hos oss igår kväll..det blev väldigt sent. Jag och Johan följde henne ner till stationen för att passa på att köpa ett sl-kort till mig och mina resor till skolan nu framöver. Klockan var runt tolv. Det gick inget tåg Kajsa kunde ta hem. Så det var bara att gå hem till oss igen och så sov hon här. Jag tror vi kom i säng runt halv två. Puh! Oj oj, upp och ge sig iväg till skolan om bara ett par timmar..fick sova i 3 timmar ungefär när jag väl somnat, upp och hoppa halv sex. (Djup suck).

Jag behöver nog inte säga att jag inte var pigg när jag klev upp. Gjorde mig iordning, väckte Kajsa, iväg ner till bussen. Iväg till stationen, iväg med pendeln till Solna, iväg med bussen därifrån till Sundbyberg station och därifrån var det bara ett par hundra meter att gå så var jag framme vid skolan. En väldigt mysig skola!! Redan vid det här laget var jag helt slut efter "resan". (Haha)

Fick massa information, scheeman, en rundtur och lite nya bekantskaper. "Klickade" snabbt med ett par tjejer, framför allt en. Dock ska de alla gå dag. Och jag kväll. Som det ser ut nu..men jag sa till idag, berättade om mailet jag fått om att komma på uppropet och att det sedan ska lösa sig, men det var självklart fler än jag som ville byta till dag. Så, hoppet försvann ganska snabbt då det var väldigt många där, inte alls många som fattades så läraren kunde inte garantera att vi fick byta. Jag blev lite irriterad på de andra just för att jag tycker att jag var först med att vilja byta redan samma dag jag fick beskedet att jag fått kväll istället för dag. Men jag kan ju i och för sig inte veta det..men det verkade som att vissa ville byta bara för att dag-scheemat hade måndagar lediga. Hm. Hur eller hur så får vi se om jag lyckats knipa åt mig en plats på dag-tid eller inte. Imorgon trodde läraren att vi skulle få veta. Men som sagt, hoppet tryter.

I alla fall. Efter det var det tack och adjö för idag och imorgon är det bara "mått" till kläderna som ska beställas till alla som ska tas. Klockan elva. Det kommer ta ett par timmar i alla fall men jag ska nog hinna hem till den stundande middagen hos svärföräldrarna, när nu det kan tänkas bli. Sen på torsdag så drar hela karusellen igång "på riktigt" enligt scheema. Känns kul och spännande. Men jag måste fixa lås till skåpet och kolla upp böcker och sådär..så, inte en billig historia alltså. Böckerna är väldigt dyra och för att inte tala om kläderna och en kopieringsavgift på 200 kr/elev. Men om man tänker positivt så är det ändå en gratis utbildning för oss, som egentligen skulle ha kostat runt 200 000 var det någon som sa idag. Ojoj!

Skolan verkade helmysig som sagt och lärarna med, klasskamraterna verkar vara bra allihopa med så det här känns jätte bra!! Kommer trivas som fisken i vattnet tror jag..


Efter skolan väntade jag in Kajsa, vi gick och åt lite och sen gick vi vidare till salongen där hon jobbar. Det var väldigt fint..se hur hon jobbar, inte gjort det än ju. Så, idag har jag fått mina ben vaxade (för första gången i mitt liv) och HELVETES F**N vad ont det gjorde. Ursch, vilken mes jag kände mig som men det var själva f**n vad det kändes. (Haha) Sen fick jag en skön rygg/nack massage och så färgade hon och plockade mina ögonbryn och till sist sminkade hon mig fin. Toppendag!! Känna sig lite områdd (heter det så?).


Nu är jag så himlans trött, de senaste timmarna har varit fruktansvärda, känner mig helt utmattad, inte av skolan som bara höll på i två timmar utan av att inte ha "fått" sova ordentligt och gått upp tidigt, så jag ska faktiskt krypa ner i sängen nu. Försökte sysselsätta mig här för att hålla mig vaken till Johan kommer hem och jag har lyckats. Han kommer när som, ringde nyss. Sen kommer jag slocka illa kvickt (ska ringa mamma en sväng först med) och jag kommer sova som ett litet barn. SKÖNT! Längtar..

Återkommer imorgon med bilderna jag lovat, jag bara orkar inte nu. Godnatt och sov gott allihopa!




Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: