Värme!

Åh, så härligt med värme. För drygt en timma sedan kom jag och älskling in från en mysig men mycket BLÖT kvällspromenad. Vi gick ner till stationen och hämtade min cykel, mötte en kompis till Johan och stod och pratade en stund, sen gick vi hem igen. På vägen hem hittade vi ett äppelträd med ett gulligt litet äpple som hängde så pass lågt att vi kunde få tag i det..det ska jag mumsa på sen, det ser så surt och gott ut. MUMS!



Här kommer lite andra bilder, på mig och på lite smått och gott som vi inhandlat på LAGERHAUSE, jag bara ÄLSKAR den butiken, så himla mycket fina, praktiska och stilrena saker till ett bra pris som man faktiskt har råd med. Stort tips, önskar jag hade handlat där när jag flyttade hemifrån och skulle inreda lägenheten. (HAHA)

Här är jag tidigare idag..lite sliten, men ändå glad.



Och här är jag innan vi gav oss ut i regnet (som knappt var märkbart innan vi väl kom ut, haha).



Och här är jag när vi kom hem igen..djup suck. Mina skor kallas inte längre skor, utan sjötofflor. Hm! Tur att man har leendet med sig i alla fall..(Haha)



Som ni ser är min tröja inte längre ljusgrå utan mer mörk. Tss..galet. Men mysigt på samma gång. Förutom "plask" "gloffs" och "plump" som lät i mina skor. Finns det något mer obehagligt med att vara ute i regnet än blöta skor? Ursch.

Här kommer lite grejer från LAGERHAUSE, både praktiska och snygga.

Först ut, en..ja..vad faan kallas det? Pappers..grej..(HAHA) Ja, som man har papper och sånt i i alla fall. Hm.





Jätte smidiga, säljs i 2-pack, man får "bygga" ihop dom själva men det är ju superenkelt. 49:- /2-pack. Vi köpte så vi har 4 st. Mycket snyggare med än dom andra vanliga röda gamla vi hade innan. Även om jag nu kanske inte tycker att texten på är så logisk med tanke på att man kanske mestadels har räkningar å papper och sådant i sådana här. Men men. Snygga är dom i alla fall tycker jag!



Sedan hittade vi kakeldekor. I samma snygga färg som vi har som "tema" i badrummet. Som finns i duschdrapperiet, handduken, ramarna och mina förvaringsboxar (om ni minns dom, dom blommiga fina)..vi köpte ju allt det just på LAGERHAUSE men då fanns inte kakeldekoren i samma färg. Vi köpte ju vid ett senare tillfälle svarta istället för att klista över de rosa kakelplattorna som fanns i badrummet. Nu var jag bara tvungen att köpa i denna färg istället, men när vi väl kom hem tyckte vi nog att det var bättre att behålla det svarta ifall vi ska byta drapperi så kanske man inte har lust att behöva byta kakeldekor då med. Så dom ska jag hitta på något annat fiffigt med tänkte jag..på bilden ser dom gröna ut men dom är mer blå-gröna.

49:- /10-pack.



Och så hittade vi ursnygga köksunderlägg. Smidigare med sådana som går att torka av lätt, i plast, än sådana i tyg som vi haft innan - det var INTE praktiskt kom vi på efter ett tag. (Haha). Så nu köpte vi dessa, men jag vill så gärna vänta med att börja använda dom till vi hamnar i en ny lägenhet, eller åtminstonde skaffar ett nytt runt köksbord. ;)

Dom är alltså transparenta eller vad man säger, med blomtryck på, det är det röda lakanet som förvirrar lite.

15:- /styck.



Ja, det var det hela för den här gången.

Ni kanske tycker att det är skittrist att läsa om vad vi har köpt och inte, men jag själv tycker det är kul att se vad andra har köpt och var, få lite tips och inspiration. Ibland tänker jag; Åhhh det där vill jag med ha! Eller så tänker jag; Nej men gud, hur tänkte hon/han där, ursch vad fult! Och så är ni med fria att tänka. Alla har vi ju olika smak.

Nu ska jag ta och bita i det där sura äpplet (bokstavligt talat) och sen krypa ner i värmen hos min kära sambo som förmodligen slocknat för länge sen.

Nästa torsdag "firar" vi 14 månader förresten....

Godnatt.



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: