Var tar veckorna vägen?

Poff! Så var det måndag igen och dags för uppdatering av mått..passade väldans bra då jag varit ganska slarvig på att uppdatera här i bloggen.

Senast jag skrev så skrev jag att vi skulle in till gamla stan och kanske gå på bio. Gamla stan blev det, bio inte. Det får bli en annan gång. Det var varmt, vi gick och gick och gick och sedan åt vi och sen blev vi så trötta så vi åkte hem istället. Men en kanondag hade vi om man kunde radera bort allt mitt gnäll om hur varmt det var. (HAHA)

Sen kom vi hem och det blev myslördag framför tvn, Hotell Rwanda (se den om ni inte redan gjort det), jag har sett den förut och den är väldigt bra. Hemsk, men bra. Sevärd!

Ja..och sen blev det söndag, vi var på en lägenhetsvisning här i Väsby på en jättefin lägenhet, verkligen SUPERFIN och jätte billig månadskostnad, men den är nog lite för liten för oss. En minitvåa på 40 kvm. Vi har ju runt 60 nu och får knappt plats med alla grejer vi har. (HAHA) Men då får man, som sagt, göra sig av med lite..det skulle kunna gå och det kan bli jätte fint med våra möbler men det fanns ingen balkong heller så den känns nog kanske lite liten. Men vi får väl se om priset sjunker lite..

Ja. Och så var det måndag. Så här kommer "dagens" mått..efter en sjujädrans vecka av synder. Inga bra mattider ELLER måltider under min tid i Västervik, lite för lite motion (visserligen har jag fått gå och cykla dit jag ska hela tiden) och alldeles för mycket godis och utemat i helgen. En svacka kan man säga..men jag kan inte påstå att jag tycker det har gjort någon skillnad på min kropp, men i min kropp är det skillnad. Halsbrännan har kommit tillbaka lite och jag känner mig bara stor och plufsig.


Enligt måttbandet ser det i alla fall ut såhär sen förra måndagen (det inom parentes är det jag "förlorat" eller "plussat" sedan dess);

Hals - 35 cm (-0 cm)
Överarm - 33 cm (-0,5 cm)
Byst - 107 cm (-0 cm)
Under byst - 89 cm (-1 cm)
Midja - 84 cm (-3 cm) ??
Mage - 93 (-3 cm) ??
Höft - 112 cm (+2 cm)
Rumpa - 124 cm (-0 cm)
Lår - 71 cm (-1 cm)
Vad - 41,5 cm (-0,5 cm)

Jag kan inte fatta, jag får stå fast vid mina ord till Kajsa häromdagen; Jag tror att kroppen vill ha lite kolhydrater ibland..(HAHAHA) För trots mina synder har jag blivit av med ytterligare 3 cm runt magen (nu är det "bara" 5 cm kvar tills jag är nere på 88 som jag tror är gränsen för vad kvinnor "får"/ska ha som mått där) och 3 cm i midjan med. Vågen står på 91,2 och om det stämmer har jag ingen aning om.

Visserligen har min höft plussat med 2 cm men det rör mig inte så mycket. Jag ska kämpa nu!! Nu jävlar..


Nu ska jag pallra mig ner till Arbetsförmedlingen för att fixa och trixa lite med datum och så inför min skolstart. Oj oj, har ni tänkt på att jag börjar skolan nästa vecka? Sista veckan som jag bara är hemma om dagarna..hur ska det gå? Åh, vad jag kommer sakna att få sova på mornarna (om jag nu får dag-tid vilket jag verkligen hoppas trots mitt sega morgonhumör)..efter Af ger jag mig iväg till Sundbyberg tror jag, hälsar på Kajsa på jobbet och ser om jag kan få mig en och annan behandling. (HAHA) Kanske kan passa på att kolla var min skola ligger, den ska ju ligga där någonstans i vimlet. Hm..imorgon är det dags för nya lägenhetsvisningar eventuellt. Kanske två stycken..härligt! Dock i Märsta igen, men den ena är superfin och jag längtar som en tok tills vi hittar en bra lägenhet som vi vill flytta till och kan flytta till så jag kan få börja på noll med inredningen!! Åh, ge mig en ny lägenhet NUUU. Nu nu nu!




Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: