Snabbt.

Jag skriver av mig lite snabbt, för jag känner mig verkligen jätte trött och skulle vilja krypa ner och sova nu.

Idag hade jag bara en lektion, eller egentligen två men det är samma lektion med samma lärare så vi slår ihop dom lite grann sådär..gick mest bara igenom kursplan och betygskriterier även där men pratade lite allmänt om just servering som lektionen ska handla om. Dukning osv..läraren verkar helmysig och rolig så allt känns jätte bra. Det här kan nog bli en av favoritlektionerna. Vi kommer få lära oss att duka fint, och rätt, det ska vara raka och fina linjer - ingenting på sniskan inte. (Haha) Sedan ska vi lära oss att vika servetter till solfjädrar bland annat och lite vett och etikett. Kanon! Även om jag nu kanske inte kommer syssla med just servering på "mitt" konditori sen så kan det vara kul och bra att lära sig ändå.

Sen fick vi gå hem ungefär en halvtimma tidigare. Skönt. Men det kändes nästan lite för kort, kändes knöligt att ta sig dit och hem igen så snabbt, lite onödigt nästan. Men men, det blir nog bättre nästa vecka då vi förmodligen får våra kläder och böcker och sådär och kan komma igång på allvar.

Efter skolan väntade jag bara på att Johan skulle sluta, då begav vi oss till Kista Galleria för att köpa vit sprayfärg som jag ska spraymåla bordet vi köpte igår med. Ett runt bord, äldre, för 50 kronor. Kan nog bli fint när det blir iordninggjort.

Imorgon ska vi plocka svamp på förmiddagen med Johans bror och sambo och sen kommer bästa Kajsa framåt eftermiddagen och vi ska börja göra oss iordning för kvällen som ska bjuda på sällskapsspel och lite dricka hos Mr T (Johans kompis för er eventuella nya läsare.) Det ska bli trevligt.


Nu ska jag avrunda med att kolla min mail och kika runt lite på Blocket och i de bloggar jag inte hunnit med ännu, bland andra http://familjenkorb.blogg.se/ som jag för övrigt tycker är värd att besöka minst en gång om dagen. En helmysig tjej som jag förhoppningsvis ska få lära känna lite bättre och mer personligen när allt har lugnat ner sig lite med skola och rutiner och sådär.
 
På Blocket söker jag mest en rosa cykel och kattungar. (Haha) Men vi har fortfarande inte bestämt oss angående katt. Det tar vi lite längre fram..

Så, godnatt på er, sov så gott och dröm sött. Jag återkommer imorgon, kanske med lite bilder från kvällen om jag kommer ihåg kameran. Jag brukar vara väldigt dålig på att dokumentera mina äventyr. Hm!

Tjillevippen.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Ohh söt du 'är..

Få jag lägga din kommentar i min blogg och länka?



Rama

2009-08-23 @ 13:32:59
URL: http://familjenkorb.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: