Muller, buller och bong.

Jag tycker mig höra åskan ute..eller rättare sagt, det ÄR åskan jag hör. Det mullrar så härligt, mysigt. Men inget regn? Inte vad jag kan höra eller se i alla fall. Hm. Så länge det inte är sådär jätte oväder med jätte knallar och muller och buller och blixtar och BOOM PANG BOOM så är jag helt okej med att det åskar. Nu behövdes det verkligen, var så himla kvavt ute, inget syre alls i luften kändes det som. Puh!

Vi har som sagt varit på två lägenhetsvisningar i Märsta idag..den första lägenheten är en 3a, jätte fin, enda nackdelarna var att det var plastmattor i alla rum utom vardagsrummet..framför allt den i kök och lilla rummet gillade jag inte. Men det är nog ganska lätt fixat. Annars var den superfin och både Johan och jag blev nog lite förälskade och tyckte att vi skulle vilja ha den. Tidigare har jag sagt att jag helst inte vill bo i Märsta (senast vi tittade på lägenhet där) men den uppfattningen ändrades en hel del nu. Visst, det kanske inte är det ultimata för mig då det inte finns något riktigt centrum och jag kommer få längre till skolan, men Johan får ju längre till jobbet med. Och å andra sidan tar det en kvart att åka till Väsby om jag vill det eller till Arlanda Stad. Och området här var mycket finare och trevligare, kändes som man var hemma helt enkelt. Dock är priset aningen högre än vad vi får "lånelöfte" på men vi får väl prata med banken lite mer personligen och se om det skulle kunna gå..vore verkligen toppen, som en dröm!!

Andra lägenheten var en 2a, även den jätte jätte fin. Fina golv överallt och alla rum var nog kanske snäppet finare men den var också dyrare än 3an så det lutar nog åt 3an i alla fall..ja, drömma kan man! Vi får se helt enkelt..ska hur eller hur ringa Väsbyhem idag och höra efter lite vad dom tänker och tror om hur snabbt man kan få flytta om det blir aktuellt, om dom vet redan nu att det finns folk som är intresserade av hyresrätt här och så. Man kan ju alltid fråga..för det kan ju bli knepigt med de där 3 månadernas uppsägningstid annars..Hur eller hur så ser det ju onekeligen ut som att det kommer att få vänta ändå till även jag har ett jobb, alltså efter min utbildning om ett år. Känns tungt för jag längtar verkligen efter att få flytta till något tillsammans, nytt och fräscht liksom. Men men. Sånt är livet, eller hur?!

Nu ska jag ta tag i lägenheten vi faktiskt bor i nu, haha, måste verkligen städas en hel del. Sedan tänkte jag tvätta ett par maskiner tvätt och göra lite ärenden. Men först ska jag äta något gott till lunch. Hungrig som en varg...




Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: