Måndag..igen.

God förmiddag..jädrans vad veckorna går snabbt. För att inte tala om helgerna..ursch. Jag hade gärna velat ha Johan hemma från jobbet ett par dagar till. Men icke. Stackarn är lite snuvig med, hoppas han mår bättre snart. Imorgon är det nya tag i skolan igen. Tisdag innebär lång dag, väldigt lång dag. 08.40-18.00. Puh. Pust. Tur att de sista 4 timmarna är bak/kallkök då, hoppas vi ska baka/göra något riktigt kul..

Och här har vi mina mått. Det börjar nästan kännas onödigt att lägga in dom varje måndag nu när det ändå inte går riktigt som jag tänkt mig. Jag har verkligen blivit usel på att hålla efter det jag började med. Men det är som det är. Punkt.

Och jag verkar ju i alla fall ha gjort något rätt denna vecka, några cm här och var har ju ändå försvunnit. Konstigt, med tanke på att jag känner mig större. Enligt måttbandet är jag inte det i alla fall..förutsom en halv centimenter runt armen då..


Hals - 35 cm (-0 cm)
Överarm - 32 cm (+0,5 cm)
Byst - 103 cm (-2 cm)
Under byst - 90,5 cm (-0,5 cm)
Midja - 85 cm (-3 cm)
Mage - 92 (-0 cm)
Höft - 112 cm (-0 cm)
Rumpa - 123 cm (-0 cm)
Lår - 71 cm (-1 cm)
Vad - 42 cm (-0 cm)


Det var ju skönt i alla fall. Känns bra faktiskt. Så så illa är det alltså inte. Men detta är ju utifrån förra veckan, jämför ju från vecka till vecka. Så om jag skulle jämföra från när jag hade förlorat som mest och nu så skulle det ju visa en ökning på en del. Men så vill jag inte tänka, huvudsaken är att jag inte hamnar där jag var från början, givetvis är målet att inte öka alls, men nu är det ju som det är som sagt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu, jag behöver nog lite mer hjälp. Mattider är väldigt svårt att hålla efter bra nu när jag går i skolan (jag trodde ju det skulle bli mycket lättare och bättre eftersom jag trodde dag-tid skulle innebära tiderna 8-16 typ).

Men nu börjar jag ju lektionerna när jag egentligen ska äta lunch, frukosten skippar jag för att jag sover för länge, jag är mitt uppe i bak-lektioner när jag ska äta middag och jag är hemma alldeles för sent för att äta middag då (så vid det laget är jag vrålhungrig och stoppar i mig både det ena och det andra som jag inte ska, ljust bröd med räkost t.ex. eller färdig risgrynsgröt att bara värma i micron). Hm.

Egentligen kanske det i alla fall inte handlar allra mest om vad och när jag äter, utan om motion..göra mig av med det jag stoppar i mig och lite till för att minska i omkrets. Så, då gäller det bara att finna orken att motionera mera istället.

HJÄLP!!





Kommentarer
Postat av: Amanda -Ung lycklig mamma till Ronja!

vad duktigt du har gått ner :D

lika smal som jag runt mage och midja! :P

har du mätt rätt? inget illa menat bara så ta det INTE fel! :)

2009-09-02 @ 21:28:43
URL: http://amandasbebis.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: