Fynd..

..idag har jag fyndat. Eller fyndat och fyndat - shoppat helt enkelt. Om det var så mycket till fynd vet jag inte..en del kanske.

En svart väska, behövdes verkligen då alla mina väskor är ju konstiga fäger och mönster, haha, svart passar till allt, alltid bra att ha.

För övrigt är den likadan i modellen som den rosa väskan/bagen jag har..man kan använda den med eller utan axelrem och den är lika snygg hur man än bär den. Jag ÄLSKAR den här väskan, oavsett färg. Det fanns en röd med men den får jag ta nästa gång. (Haha)

299:- ord. men 25% rabatt. Wedins Accent.





Och så det viktigaste, ett par sköna arbetsskor. Jag hoppas verkligen att jag får mindre ont i fötterna av dessa, för de kostade 500:-. Men det är det ju värt om dom är bra och jag har flera "klasskamrater" som har likadana skor (fast vita) och de är supernöjda med dom. Det var ju inte menat att jag skulle köpa skor idag då vi skulle inhandla dom där övriga klasskamrater köpt sina, på Kramtex i Uppsala. Men så av en slump (såg ett par knallrosa tofflor HAHA) slank jag in på Hälsa och Egenvård (tror det hette så) och Johan fick syn på dessa skor..tyckte dom såg bekanta ut, så sms ade klasskamraterna och frågade om det stod samma i deras som i dessa. Och mycket riktigt, det gjorde det. Dessa fanns dock inte i vitt, fanns ett par snarlika som kostade 399:- som jag tänkte ta först (de andra gav 444:- för sina) men sen upptäckte vi att de andra svarta hade speciella sulor..därav var dom snäppet dyrare - och skönare! Så det fick bli dom istället, och det gör inte så mycket att jag gav ett par 20-lappar mer än de andra gjorde för sina då det som Johan sa ändå hade blivit så dyrt med bensinpengarna till Uppsala och tillbaka.

Så, taget!

Ser ut som tofflor typ, och är som det, fast sulan är skönt formad efter foten, mjuk, hela toffeln är mjuk. Så sköna..hoppas dom är lika sköna efter åtta timmar. (Haha) 499:- alltså..



Så köpte jag en nyckelring..mest för att jag tyckte den var söt bara. 29:- Köpte en till nyckelring men den är lite hemligt för tillfället. (Haha)



En ögonskugga, kostade på mig en megadyr (tycker jag, för en ögonskugga) men säkerligen prisvärd från Kicks - Make Up Store. Silverglittrig löspuderskugga. Jag ÄLSKAR löspuderskuggor..dom fäster så mycket bättre.



Diadem från en smyckes/accessoarbutik som jag tyvärr inte kan namnet på som i alla fall är rena paradiset för en accessoarälskare som jag!! Åh, deglar varje gång jag går in där, vill ha nästan allt. (Haha) Köpte i alla fall ett leopardmönstrat (som ni kanske märkt är jag helt frälst i det mönstret nu för tiden) och ett brund med en söt rosett på..Minns inte priset, runt 40-50 kronor ca tror jag..styck.



Och så en rosa "plånbok" fast det är ingen plånbok. Det är bara som två plastfickor typ när man öppnar den, tänkte jag kan ha SL-kortet och andra kort där i när jag inte vill ha med mig hela plånboken..79:- ord men 25% rabatt. Wedins Accent.





Det inhandlades lite mer grejer, som även dessa är hemliga för tillfället. Jag kommer lägga ut det i bloggen om ett par dagar. För övrigt var det rån (tror vi) på Coop när vi kom dit ikväll för att handla. Vi kom, såg en butiksanställd komma utspringande med telefon i handen, så tittade vi bort mot vägen, såg några springa som faan in i ett bostadsområde, men verkade senare som att det var vittnen som sprungit efter, tänkte att det var snatteri eller något sådant. Går in i affären, hör några kunder prata med butiksbiträdet, det började låta mer som ett rån, handlade klart det vi skulle, betalade och gick. När vi kommer ut står det två polisbilar utanför med blåljus och MASSA polismän/kvinnor, hör en annan polisbil lite längre bort med sirener, aldrig sett så många poliser på en och samma plats knappt. (Haha) Dom började spärra av området och prata med vittnen..tror inte dom gör så om det är snatteri eller stöld. Hm!

Vi åkte hemåt i alla fall..får väl se om det står något i någon tidning eller så imorgon.

Imorgon är det kort dag i skolan, servering 11.40-13.50 ungefär. Spännande..se om det blir lite mer praktiskt denna gång. Efter det blir det lite stress, hem (bara det tar tid) packa snabbt och städa undan lite, speciellt Lolas bur, sen iväg. "Hem" till Västervik. Mitt andra hem kan man säga..ska bli kul. Träffa alla igen, speciellt lillknoddarna, gosfamiljen och sen mamma och pappa förstås. Och alla andra..(Haha)..pappa fyller ju år imorgon och mamma fyller på söndag. Fira dom lite. Hundvakt åt mamsen lördag-söndag eventuellt och så ska Loftahammarsutställningen hinnas med. Oj oj..

Förresten, kära läsare, idag, den större anledningen till att vi åkte till Kista Galleria och Wedins Accent var för att jag var ute efter dels en svart väska och sedan en turkos som jag spanat in tidigare men aldrig köpte. Och jag ångrar mig enormt. För nu fanns den såklart inte kvar..så jag kan gråta nästan, den var så himla fin. Jag är nästan villig att ge vad som helst för den. Nypris i alla fall om den är i fint skick. Så, om ni känner er träffade, eller känner någon som har en sådan väska och kan vara intresserade av att sälja den till mig - snälla hör av er.

Efterlyses alltså - Turkos väska (lite mer åt ljusblåa hållet kanske), ganska stor och pösig, fuskläder typ..jag minns knappt hur den såg ut, bara att den var fin. Men tror det var dragkedja på och sedan två knappar på sidorna. Liksom, som om "hörnen" på väskan var nedvikta och fastsatta med tryckknappar. SKITSNYGG! Från Wedins Accent alltså. Om någon läsare har lust får ni gärna skriva ut det här i eran blogg med och hänvisa till mig. Jag vill verkligen ha en sådan väska och jag har redan tittat på Tradera och Blocket. Tack på förhand..


Puss och godnatt. Återkommer imorgon under bilfärden säkerligen..



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: