Finally friday.

Men oj vilken bra vecka jag haft i skolan..nästan lite för bra. Måndag ledigt, tisdag var i och för sig väldigt lång - 8.40 till ca 19 (fick ju sluta lite tidigare än 19.40), onsdag ganska lång dag men det roliga med baktimmarna vägde ju upp. Torsdag studiebesök och idag, fredag, endast två timmar extremt rolig kurs. Servering. Idag fick vi lära oss vad alla tallrikar, bestick och glas heter och så fick vi lära oss vika servetter till solfjädrar. En klasskompis lärde mig även att vika till en "båt"..så nu kan jag 3 fina servettvikningar, jag kunde ju "näckrosen" sedan innan. Så skoj..nu kan jag även duka fint och läraren visade hur man lägger på duken på bordet på rätt sätt.

Jag stormtrivs verkligen, jag har inte känt något negativt alls på dessa två veckor..ingen lärare man har lust att kasta pappersflygplan i huvudet på. Toppen!

Som ni säkert förstår så sitter vi i bilen påväg ner till Västervik nu. Vi kom iväg ganska sent, det blev sista minuten jakt på present till min kära pappa som fyller år idag.

GRATTIS PAPPA 46 ÅR!!

Vi kom på en bra och lite rolig present till slut. (Haha) Vad kan jag givetvis inte avslöja här..i alla fall inte än.

Vi ska alltså till Loftahammar och stugan först, där pappa och hans sambo befinner sig, för att fira pappa lite, ge han presenterna och få nycklar till deras lägenhet där vi ska vara inatt. Imorgon ska vi ut till Loftahammar igen för att göra ett besök på Loftahammarsutställningen..frågan är om vi inte ska stanna ute vid stugan inatt eftersom vi ändå ska ut igen klockan tio imorgon. Hm..hur eller hur, sedan klockan två har mamma sitt kalas (hon fyller ju år på söndag) och efter det ska jag (oavsett om vi känner för det eller inte) träffa Ida, Jimmy och barnen. MYS!!

Nu ska jag runda av här, vara lite mer social mot äskling som kör, serva han lite med godis och dricka för att hålla honom pigg, sätta på någon bra låt på högsta volym och sedan bara hoppas på att tiden går lite snabbare så vi kommer fram någon gång. Enligt gps en ska vi vara framme 21.47. SUCK. Ge oss vingar..




Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: