Det blir..

..inte alltid som man tänkt sig.

Det blev ingen lägenhetsvisning idag, lite synd, men det passade inte bara. Tyvärr. Nu får vi se om vi får möjlighet att se den på onsdag istället, men det beror ju helt på hur jag får det i skolan. Om dom kan slänga in mig på dagtid eller inte. Annars är det ju skola till klockan 20. (Suck)

Ja, precis..vad mer kan jag säga om det..jag börjar bli riktigt nervös nu. Imorgon kommer det bara bli ännu mer nervöst, hela dagen kommer gå åt till att tänka att "imorgon är det dags" osv. Ursch, huja. Men det ska bli kul och spännande med. Men det är ju alltid lite nervös i början med allt nytt, ingen man känner och det är en bit att åka kommunalt med. Jag börjar klockan åtta, så halv sju måste jag ge mig av på tisdag. Så närmare halv sex minst måste jag ju gå upp för att hinna..hm. Imorgon innan sängdags precis kommer nog magen göra riktigt ont. Av nervositet alltså. Blir man någonsin vuxen när det gäller sådant här? (HAHA)

Hur eller hur. Ikväll har vi haft så himla trevligt borta hos svärföräldrarna..vi var ju bjudna på kräftmiddag/kräftskiva och OJ vad det var gott. Jag tror jag åt i alla fall 10 kräftor. (Haha) Mums. Det var ett x antal år sedan jag åt kräftor på det här sättet..det var nog närmare bestämt när jag fortfarande bodde hos mamma för många många många år sedan. Det är i alla fall det minnet jag har som lyser klarast när jag tänker på att äta kräftor. Sedan har man ju självklart ätit några kilo kräftstjärtar i sitt liv men det är ju inte riktigt samma sak..

Efter maten blev det fika, tårta som svärmor hade gjort, så himla god. Vanliga tårtbottnar och så vaniljkräm som ett lager och äppelmos som ett. Och så vispad grädde på bara och supergoda vinbär. Skulle tro att dom kom direkt från trädgården. Åh, syndigt gott, jag tog till och med två bitar. Så, ja, hårdträning var det något som hette som jag egentligen skulle ha börjat med i veckan som var ja..eller hur var det nu? (HAHAHA)

Ja, i alla fall, efter det så blev det sällskapsspel. "Med andra ord", det är väldans skoj faktiskt. Någon som spelat det? Om inte så är det ett måste på släktmiddagen eller festen med kompisarna. En del av familjen drog sig iväg ganska skapligt men jag och Johan dröjde oss kvar och spelade med svärfar och svärmor långt in på kvällen, vi kom hem ungefär för en timma sedan..inte ens det. En toppenkväll helt enkelt och den måste göras om.

Nu har jag faktiskt inte den blekaste vad jag ska skriva om härnäst, så jag avrundar väl här och återkommer imorgon när jag är pigg och kry igen. Jag känner hur det börjar svida lite i ögonen och ryggen värker lite. Så, godnatt på er kära vänner och bekanta (och obekanta), sov gott och dröm sött. Det ska jag. Och jag ska njuta rejält av min "sista" sovmorgon nu på ett tag. Om jag kommer in på dag förstås. Annars kan jag ju sova ett bra tag även i fortsättningen, men det är inget jag känner att jag vill faktiskt.

Får se om Kajsa tittar förbi en sväng imorgon med min kamera så jag kan lägga in lite bilder. Det blir ju så mycket roligare då.

Tjillevippen!!


Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: