Dålig uppdatering.

Jag ber om ursäkt för det..

Dagen i skolan igår var toppen, provade bara kläder och sedan fick vi gå hem. Idag började vi kl 12.35 med Bak. Bageriteori först och sedan var det meningen att vi skulle haft praktiskt men eftersom våra kläder inte har kommit ännu så kör vi inte igång med den lektionen förens nästa vecka, och då ska vi på studiebesök. Vi pratade lite grann om vad kursen kommer att innehålla, gick igenom betygskriterier och gick en liten rundvandring till salarna vi kommer vistas i. Läraren verkar jätte bra, Eva, verkar gullig och snäll men ändå lite...ja, vad ska man säga, inte sträng men rättvis. Det var min första uppfattning. Men väldigt gullig med som sagt..så, vi fick se bageriet/konditoriet där vi kommer hålla till när vi ska baka och så - öva praktiskt. Det var kul. Jag ville ställa mig och baka med en gång. Men det gick ju inte. (HAHA). Sedan avslutade vi dagen (ungefär 3 timmar för tidigt) med att kort gå igenom hur mjöl blir till. Det var faktiskt ganska intressant. Och så fick vi en lite mindre läxa till nästa gång att läsa igenom ett par blad om..ja, jag kommer faktiskt inte ens ihåg vad det handlade om, bröd tror jag. (HAHA) Får nog ta fram det där pappret redan ikväll. Bakläxa där Emma Andersson!! ;)

Sen var vi fria att gå och imorgon är det Servering som gäller från ca 11.40-13.50 om jag inte minns fel. Så, en kort dag även imorgon men nästa vecka tror jag det kör igång på riktigt allvar med alla långa bakpass på tisdagar, onsdagar och torsdagar!! Ser jag fram emot. Måndag är jag ju ledig dock, så lång helg blir det, känns så himla skönt. Scheemat är riktigt riktigt bra, lite för bra nästan. Måndagar lediga, tisdagar ca 8.40-18.00, onsdagar ca 13.00-19.40 (längsta dagen), torsdagar ca 12.35-18.00 och fredagar som sagt ca 11.40-13.50. Visst låter det bra? Lagom. (Haha)

Så efter skolan idag, var hemma runt fyra-tiden, åkte vi iväg och handlade med svärmor och svärfar på Coop stormarknad. Jag behövde en kalender till skolan, ja och annan tid med såklart, och en deodorant framför allt. Jag hittade även diverse hårprodukter till kanonpris som jag tog ett par stycken utav och en rosa mapp till lösa papper i skolan.

Så det blev 3 x någon slags inpackning som ska lämnas kvar i håret efter dusch, för färgat hår från VO5, 10 kr/styck. Ett Sunsilk schampo för färgat hår och ännu en slags inpackning, Sunsilk även där, 10 kr/styck. Vilka kap! Jag tänkte ta ännu fler först, är ju sådant som alltid går åt men Johan suckade högt när jag kom med 5 stycken i handen så jag struntade i det. (Hahaha) Men däremot tog jag en flaska "vanligt" GLISS schampo och en flaska GLISS balsam med till normalpris. Men även dessa är bra för färgat hår såklart. Det är min grej!! Man måste ta hand om håret, köpte ju ett spray som ska skydda det mot värme från plattång och hårfön häromdagen med, men det är LOREAL, många olika märken här nu. Men det kan väl inte göra något tycker man..

Hur eller hur, när jag ändå var igång med allt som är bra för färgat hår så passade jag på att köpa även hårfärg. Håret har bleknat så himla mycket och jag har redan ganska mycket utväxt så jag tyckte det var dags igen nu efter klippningen, det blev ju aldrig av direkt efter som det var tänkt. Och så deodoranten, mappen och kalendern.



Kalendern verkar superbra, inte för mycket och inte för lite plats per dag att skriva på. Men åh, vad dyrt det är med kalendrar. Helt sjukt, 139 kronor fick jag ge för den där. Puh. Som ett rån alltså..för en jävla kalender. Men det är behövligt, nu kommer jag ha stenkoll på allt som ska hända, tänkte sätta mig redan nu och notera studiebesöket på torsdag nästa vecka!!



Ja, det är vad jag kan komma på att skriva om just nu. Nu tänker jag ta mig ett glas vatten (för att släcka törsten), sen ett glas juice som ska avnjutas framför tvn innan jag lägger mig till rätta för att få en god natts sömn. Så underbart!! Krypa ner i en kall säng och ligga och huttra en stund under täcket innan man får upp värmen och sedan lägga sig i en skön ställning och somna in. Åh, mys! Speciellt när jag får äran att ha älsklings armar om mig nästan varje natt. Det bästa som finns!!!

Och märker ni vad jag skriver och hur jag bara babblar på här nu bara för att jag inte skrivit något på länge. Helt plötsligt finns det tusen ointressanta saker att skriva ner. (Hahaha) Grattis till den som orkade ta sig igenom det här..

Godnatt kära läsare.
Och påminn mig gärna om att jag ska komma ihåg att ringa och beställa 2 utav böckerna imorgon, de hade gått för dagen idag när jag ringde. Hm..







Kommentarer
Postat av: johanna

Kul det verkar med nya skolan! nästan så att jag själv blir sugen :D



Kalendern är för övrigt super bra :) hade en likadan förut!

2009-08-20 @ 23:13:00
Postat av: Hanna

HEhe Ja det är det nog, läste det på internet att det kan vara graviditetsyntom också, har också haft så förut för längesedan.



Hur går det för dig i skolan då? :)

Kramar

2009-08-21 @ 10:16:39
URL: http://hannafors.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: