Bingo.

Vi fann några kantareller till slut i alla fall..men fy vad frustrerande det var, jag har verkligen inget tålamod när det gäller såna här saker. Jag blir så förbannad och irriterad när jag inte hittar något och då känns det bara tråkigt att fortsätta leta. (Haha) Till en början hittade vi bara 3-4 stycken medan Johans bror och sambo hittade hur många som helst. Det gjorde inte saken bättre..så jag gav upp och började plocka blåbär istället...



Det var mycket roligare, jag hade velat plocka mycket mer men det är ganska jobbigt faktiskt, svettigt var det med, och det tar ett tag att fylla en hel burk, dessutom hade vi bara den här och en till med oss och den andra hade vi ju kantareller i. Så jag fick nöja mig..

Men en del blev det ju.



Till slut hittade även vi några fler kantareller..det var härligt. Åh, så gott det ska bli. Jag har dock ingen aning om hur man rensar svamp, men det får jag väl läsa mig till. Borde ju inte vara så svårt, få dom rena bara väl..Eller? (Haha)





Nu ska vi försöka komma på vad vi ska äta. Vi är hungriga som vargar just nu..




Kommentarer
Postat av: Amanda

Både blåbär och kantareller! Du är duktig, jag avundsjuk.

Vacker rosa blogg!

Amanda

2009-08-23 @ 17:18:50
URL: http://www.amandaaino.blogspot.com
Postat av: ida

haha vet du inte hur man rensar svamp emma lilla?

Du ska kolla efter mask i dom ju, dela den itu uppifrån och ner sen ser du om de är spår efter mask eller andra otrevligheter i dom. Annars är de fritt fram o steka dom;) Men man kan ju förstås steka dom alla fall, lite extra proteiner där bara!



föresten, längtar till du kommer till viken igen! Ska bli kul, och ännu roligare med festen! ;)

2009-08-23 @ 20:46:45
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/
Postat av: ida

oj haha,de där lät väldigt konsitgt, ja menade inte att festen är roligare än att DU kommer, haha menar att de ska bli jäkligt kul att gå på festen tillsammans och dricka oss redlösa och denna gång ska du dansa järnet med mig, AAIGHT????!

2009-08-23 @ 20:48:08
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

:D

2009-08-23 @ 23:07:10
URL: http://carolinefrank.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: