Åhh..lägenhetsångest!

..jag måste ha hjälp.

Men först varning för rörigt inlägg!!

Om jag vågar drömma lite, så vill jag bestämma mig för vilken lägenhet jag tycker bäst om. Och jag vet inte. (SUCK) Så jag får helt enkelt överväga för och nackdelar med båda lägenheterna.



LÄGENHET NR 1
Planlösning



Fördelar..

Allmänt - Stor, ljus, fräsch. 3a.

Hall - Stor hall, fin färg, välkomnande, mycket plats för diverse grejer som man kan tänkas ha där. Fint golv.
Badrum - Stort, "duschkur", plats för tvättmaskinen. Fräscht, snyggt.
Vardagsrum - Stort, ljust, stilrent, stora ljusa fönster.
Sovrum 1 - Stort, mycket förvaring.
Sovrum 2 - Perfekt som "kontor" t.ex.
Kök - Diskmaskin och hällspis (tror jag), stort, fint inrett, stor matplats, mycket skåp och förvaring samt bänkytor, fläkt finns.
Balkong - Fin trätrall på "golvet" och väldigt mysig, markis och mycket sol om dagarna.

Nackdelar..

Allmänt - Inga, möjligtvis att det, vad vi kunde se, inte finns möjlighet att få Bredbandsbolagets tjänster i lägenheten.

Hall - Inga.
Badrum - Inga nackdelar, kanske i så fall att vi inte kan använda vårt fina duschdrapperi då det är duschväggar.
Vardagsrum - Golvlisterna och golvet, inte min smak, men ändå okej.
Sovrum 1 - Grönt.
Sovrum 2 - Golvet, plastmatta, typ korkmönstrad, skitful. (Haha)
Kök - Golvet, plastmatta som ska föreställa typ klinker eller så i mönstret, inte jätte snyggt och fönsterbrädet gillas inte. (Haha)
Balkong - Inga nackdelar.



LÄGENHET 2
Planlösning




Fördelar..

Allmänt - Snygga lister i hela lägenheten, svarta - lite mer ovanligt än de tråkiga vita. Något större än vår nuvarande lägenhet och den känns väldigt mysig. Två "balkonger". Fina golv överallt!

Hall - Stor, inbjudande och fräsch hall.
Badrum - Jättefint, nyrenoverat, fräscht, stilrent, ganska stort och rymligt.
Vardagsrum - Stort, ljust och fint. Fransk balkong.
Sovrum - Så himla fint, jätte snygg fondtapet som skulle passa grymt bra till en vit säng (som vi har). (Haha) Många garderober och perfekt passform mellan två av garderoberna till ett av våra datorbord (de hade exakt samma datorbord som vi har där). Riktig balkong, stor.
Kök - Stort, fint, stor "matplats", vita stilrena luckor och fläkt.
Balkong - Stor.

Nackdelar..

Allmänt - Det är en 2a, det behövs bara en tvåa visserligen men tycker att om man ska köpa något kan man dra till ordentligt med en gång då priserna är nästan desamma (denna lägenhet var inte alls dyrare som jag skrev i tidigare inlägg utan lite billigare än 3an).

Hall - Grönt. Men helt okej!
Badrum - Möjligtvis att det är lite osäkert om tvättmaskingen går att få plats med där uttaget finns, men det går kanske dra sladden på något sätt annars. Kanske även att underskåpet på tvättstället är träfärgat, passar inte, och att vi inte kan använda vårt fina duschdrapperi då det är duschväggar. (Haha)
Vardagsrum - Inga.
Sovrum - Inga.
Kök - Mindre och "fulare" bänkytor än andra lgh;en, "äldre spis", ingen diskmaskin (haha, men det behövs inte).
Balkong - Tråkig grön "matta" och lite skum utformning.



Ja, det var nog allt jag kunde komma på. Så, hjälp oss nu, vilken skulle ni slagit till på om det var möjligt (vilket vi fortfarande inte vet riktigt om det är) ???

Min sammanfattning är att jag gillar golven i alla rum, sovrummet (med tapet och balkong), badrummet och själva planlösningen av lgh, och även utformningen av köket (då "matplatsen" är mer "centrerad" där) bättre i lgh nr 2. Dock gillar jag det tredje rummet (just för att det är ett tredje rum alltså), diskmaskinen, de stora fönstren i vardagsrummet, luckorna i köket och balkongen bättre i lgh nr 1.

Så ja, HJÄÄÄÄLP! Ska fråga älskling, sen när han kommer hem ikväll och kan vara lite mer koncentrerad, med vad han tycker.



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: