Vårstäd.

Johan gav sig iväg tidigt imorse till golfbanan med sin far och bror..jag låg såklart kvar i sängen och bara njöt av att få sova vidare. (HAHA) När jag väl pallrade mig upp fick jag för mig att det var dags att ta tag i den där "vårstädningen" som ännu inte blivit av. Så på med bra musik på högsta volym, upp med balkongdörren på vid gavel eftersom termometern står på 32 grader utanför vårt köksfönster, sedan är det bara att sätta igång. Först på listan är givetvis själva städbiten, plocka iordning allt och slänga så mycket man bara kan. Steg två är att gå ner till soprummet med alla sopor, steg tre är att gå ner till vårt förråd med sånt skit som man inte har någon nytta av nu och eventuellt få med sig något annat skit upp därifrån. (HAHA) Det sista steget blir att dammsuga och skura golven och sedan TADAAA..härligt!

Så nu springer jag runt här, nyduschad (jag tänker aldrig på att det kan vara bättre att duscha efteråt, haha), i trosor och en t-shirt med trycket "Här inne dunkar ett hjärta som är anmält till Donationsregistret" på, ett fult diadem för att hålla lugg och hår borta och resten av håret uppsatt i en slarvig tofs där hälften faller ner igen för att det är för kort nu. Ser ni det framför er? Jag springer omkring och försöker febrilt få vårt hem till just det - ett hem. Och inte en sophög. (HAHAHA) Nu ska jag bara orka hela vägen. Jag har en förmåga att vilja ge upp halvvägs när jag inser att jag tagit mig lite vatten över huvudet och då slutar jag städa sådär nogrannt som man vill och börjar slänga under saker under sängen, in i klädkammaren eller i något skåp någonstans istället..och det får man tillbaka senare när man nästa gång öppnar ett köksskåp och får en porslinstomte som ser helt galen ut i famnen eller ett klädesplagg som man letat efter i två veckor i huvudet........

Ja, som ni märker har jag ju nu istället fastnat här. Men det var för att jag ville kolla min mail medan jag kom ihåg det, men jag hittar inte MSN på datorn. JAG HITTAR DET INTE! Jag blir tokig. Det är som om det bara har försvunnit från datorn, helt borta. Jävligt skumt. Jag får väl helt enkelt gå in från webbläsaren istället..

Resultat av vårstädningen kommer senare. Hoppas jag! (HAHA)
Tjillevippen!



Kommentarer
Postat av: amanda

hon som skrivit de är lika gammal som mig, men har inga barn som tur är. hon tror väl att unga som inte är färdigutvecklade inte får friska barn!:P

2009-04-12 @ 16:06:48
URL: http://amandasbebis.blogg.se/

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: