Vädret.

Det är UNDERBART väder ute, massa sol och plusgrader. Härligt..idag invigde jag vårjackan på riktigt, igår hade jag den på mig när vi var iväg en sväng men det var mest för att prova den lite. Nu ska denna användas flitigt om värmen håller i sig. Jag kände dock att det var LITE för kallt när det blåste på som mest, men den verkar ändå ganska vindtät och varm - trots att den är så tunn och lätt. Toppen!

Jag kom hem från Af för en liten stund sen nu..läste min post, från Skatteverket bland annat (ÅH, om jag längtar efter mina skattepengar..jag vill fixa mitt hår, klippa mig och fixa färgen i den mån det går), och nu måste jag ta tag i berget av disk ute i köket. (SUCK) Sedan tänkte jag faktiskt ta tag i vår klädkammare. Det MÅSTE göras iordning där, det är bara så. Två anvisade jobb damp ner i brevlådan i förmiddags med från Af, så då är det väl bara till att söka dessa. Ett som barnskötare (som jag inte vill jobba med) och ett som butiksbiträde. Det låter väl helt okej, men på 7-eleven inne i stan. SUCK! Sedan "fick jag ett jobb direkt i handen" på mötet, sådana som vi sökande inte kan se själva, utan som kommer från arbetsgivare till Af som Af sedan lämnar ut till de som dom tror passar bäst för jobbet (detta för att arbetsgivarna inte vill ha för många ansökningar). Det var faktiskt så att jag VALDE själv att jag ville söka det här jobbet. Det verkar helt enkelt jätte bra..jobba i en glassbar i sommar nämligen, inne i stan dock, men det får man ta. Har en kompis i Västervik som gjorde det en sommar och jag tror hon tyckte det var ett väldigt okej jobb. Man tjänar ju pengar, dessutom är det ju under sommarmånaderna och då passar det mig utmärkt eftersom jag tänkt börja läsa till konditor i augusti - om jag kommer in!

Annars tänker jag på min kära sambo som fortfarande inte kommit hem, och när jag tänker efter så är han nog inte påväg hem ännu heller eftersom han hade tid halv åtta imorse och ska ligga i sjukhussängen i 6 timmar efter själva "ingreppet". Halv åtta...halv nio, halv tio, halv elva, halv tolv, halv ett, halv två. Det är sex timmar, sen tog väl "ingreppet" lite tid med antar jag så, han är nog inte hemma före halv tre i alla fall. Det kanske är bra, så hinner jag ta tag i disken innan och kanske i alla fall börja med klädkammaren. Men jag önskar att han ringer snart och säger att allt har gått bra, finns väl egentligen inte så mycket som kan gå fel (han tar ett leverprov) men jag tänker på honom i alla fall hela tiden. Undrar om han har ont nu efter...undrar om han är hungrig, ska man laga någon mat till han kommer hem tro?! Hm. Många tankar som far omkring. Inte bara kring honom heller dock.


Nu ska jag som sagt sätta fart, jag skriver mer ikväll tror jag. Kanske tar tag i alla små detaljer efter ommöbleringen med så jag kan ta lite fina bilder och lägga ut så ni får se.

Så länge kan ni hålla till godo med dagens bästa/sämsta tycker jag!

Dagens bästa - Vårväder och förhoppningar.
Dagens sämsta - Söka de anvisade jobbet från Af och att man på nästa möte blir anvisad till "kompletterande aktörer". SUCK!




Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: