Trött.

Ställde klockan på sju idag, för att kunna ta kontakt med min karriärcoach på Adecco i god tid..jag fick tyvärr meddela att jag inte kan komma på seminariet idag (klockan 09.00 - alltså nu) då jag som vi pratade om sist inte har några pengar till resan. Och, nu tänker ni att jag kan låna..men alla runt omkring mig har väldigt dåligt med pengar själva. Dessutom är det inte bara att låna och låna. Min pappas sambo frågade mig idag om jag ville låna av henne till mina skattepengar kommer i juni, men man ska kunna ge tillbaka med. Och jag har redan lånat allt för mycket av min för snälla sambo och även av mina föräldrar! Jag vill inte dra på mig mer "lån".

Så nog om det..jag hoppas bara inte att jag förlorar pengar från FK (som jag nu fått veta att det förkortas, HAHA) nu för att jag inte går på de seminarier som är. Det är nämligen ett imorgon med. Suck! Jag har inte fått något svar från Mats, som han heter min karriärcoach, men han kanske hör av sig under dagen med vidare information om hur vi ska gå till väga efter hans samtal med mitt Af-kontor.

Sedan har jag passat på att ringa angående jobbet som barnskötare på olika förskolor i Stockholm, jag fick ju mail om det, att jag skulle ringa för att boka tid för intervju. Men hon fanns inte på kontoret med kalender framför sig så jag blev tillsagd att ringa efter klockan nio..och jag är så himla trött, jag vill bara somna om igen i den sköna sängen, men jag tänkte att det är bättre att sitta här och låta klockan gå till nio och ringa direkt än att somna om och ringa sen. Nu får vi väl se när den intervjun kan tänkas bli av. Eftersom jag inte kan åka någonstans just nu och eftersom man ska ha giltigt utdrag från polisen (och det har jag ju inte och det tar väl några veckor tror jag) så kan det ju uppstå stora problem..?!

UPDATE (09.10) - Ringde angående tidsbokning för intervju och blev tillsagd att ringa igen om en timma ungefär. Gaaaaah! Vad är det för ställe, som om man inte har annat för sig. Att sova t.ex. (HAHAHA) Nämen, skämt å sido, vad faaan??

Sedan har vi ju dilemmat, just det där att jobba runt om i Stockholm. Och jag tänker mer och mer på det angående jobbet jag var på intervju om nu senast med (i torsdags), ALLT beror ju på hur mycket jag får jobba..jag måste ju få in så pass mycket pengar att jag klarar mig och så att jag har råd med alla resor hit och dit. Jag vet inte om det är något man ska ta upp på en intervju, eller något man ska hålla tyst om och lösa för sig själv efteråt? Och kan man få hjälp med den biten från något håll, just resbiten alltså? För som nu, om jag skulle få komma på en intervju nu denna vecka eller nästa, vad gör jag då och vad säger jag? Det låter ju lite konstigt att säga att man inte kan komma förens en viss vecka - då kan man ju gå miste om hela grejen. Och om jag sen ska börja jobba omgående om intervjun går bra? Vad gör jag då? Man kan ju gärna inte säga att man inte har råd att åka till förskolorna man ska jobba på..?! Och även efter att mina pengar från FK kommer så har jag ju inte råd att åka hur mycket som helst. Det är ju jätte dyrt och jag har ju annat att lägga pengar på med här hemma - mat och sådant t.ex.

Fy faan säger jag, vilken jobbig situation man är i, det är ju så att man får magsår...........



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: