Toppen!

Ja, man får väl säga att intervjun gick bra...I GOT THE JOB!

Faan så skönt. Äntligen går det vägen..jag skrev avtal och fick med mig rock och förkläde hem och lite information och introduktions-papper inför uppdrag och så. Och jag blev tillfrågad om jag kan jobba den 28-29 maj, att vi i stort sett kunde bestämma det redan nu och att hon hör av sig snart för mer info och så. Det är visstidsanställning, vid behov, så jag får givetvis söka andra jobb vid sidan om med..sådana som går att kombinera såklart. För det måste väl vara okej?


Johan skrämde nämligen upp mig när jag ringde och berättade hur det hade gått, han var lite orolig att jag bundit upp mig till dom här nu. Och OJ - det tänkte jag inte ens på. Jag var så nervös och sedan glad och helt upprymd av att det gick så bra så jag tänkte inte ens på om det var något att läsa igenom och godkänna först. Hon sa bara vad lönen var och om det var okej, och det lät ju helt okej, sedan var det två papper där jag fick fylla i mina namn och adressuppgifter och kontonummer osv. Så jag hade inte en tanke på att ställa frågor angående andra jobb. Men vadå, det måste dom väl förstå att jag inte kan jobba bara för dom lite då och då - jag måste ju tjäna mer pengar än så..så det borde väl vara självklart att jag kommer att söka fler jobb, framför allt då under de dagar där jag inte behövs på Caliptus (som företaget heter). Sedan skulle hennes chef fylla i övriga uppgifter och sedan skulle jag få det hemskickat. Då sa Johan att jag DÅ kommer få läsa igenom allt och "godkänna". Men såg man det inte som ett godkännande när jag fyllde i pappren? Snälla, hjälp mig, hur går det till?!

Hm. Uppdragen är i alla fall oftast torsdag-lördag (inte alltid alla tre dagar) och ibland varje vecka och ibland inte alls - lite i perioder fattade jag det som. Arbetstiden är 11-19 så (som hon sa på intervjun) det blir sköna sovmorgonar och bra tid till att hitta till ställena, för det kommer inte alltid vara här i Upplands Väsby. Så jag får lära mig att förflytta mig kommunalt..och för er som inte förstår vad jag ska jobba med, för jag vet inte om jag ens har skrivit det innan, så ska jag jobba som butiksdemonstratör. Man står i olika butiker eller på mässor och lockar till sig kunder så de får smaka på olika saker och så..sådana har ni väl sett någon gång?!

Så, ja..jag är superglad! Har även fått ett mail angående ett jobb jag har sökt som barnskötare, ett jobb där jag kommer att flytta runt på lite olika förskolor en eller några dagar i veckan (om jag har förstått det hela rätt) och dom vill att jag ringer och bestämmer tid för intervju där med. Det går nästan för bra nu verkar det som..(HAHA)

Men NU ska jag faktiskt gå och göra lite lunch, är återigen hungrig som en varg! Sedan ska jag bara koppla av och njuta av dagen, ringa till min kära far som nog (om han ens kommer ihåg att jag hade en intervju idag) är nyfiken på hur det har gått.


Ha en fortsatt bra torsdag mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kul att du fått ett jobb :) Grattis så mycket :D Lycka till nu gumman <3

2009-04-16 @ 21:59:39
URL: http://jeszicajansson.blogg.se/
Postat av: ulle

Grattis! hoppas att det kommer går bra och att du trivs med det. Är så glad för din skull lilla gumman.

Kram ulle

2009-04-17 @ 12:18:53

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: