Slöseri med tid.

Det var ju totalt onödigt för mig att pallra mig ner till Arbetsförmedlingen idag..jag blev bara vidareskickad till mötet som är imorgon. SUCK! Så man kan säga att jag inte fick något gjort alls ändå. Faan så dumt..

Men i alla fall, jag smög in på frisörsalongen innan och klämde generat fram att jag var och klippte mig där för ett tag sedan och att jag tycker det är lite ojämnt och frågade om jag måste betala igen för att få det fixat..men det behövde jag inte sa dom, men sedan frågade dom mig hur länge sedan det var jag klippte mig..ÅH NEJ, nu kommer det, tänkte jag. Jag har väntat för länge..(SUCK).."Ehm, tror det var förra fredagen..?!" "Aa, okej, ja, men då är det helt okej. PUH, tur.
 
Den frisören som klippte mig sist var dock inte där, istället blev det den andra trevliga frisören Rosita (som min mamma, haha) som sa att hon hade tid att fixa det innan nästa kund skulle komma. "Va? NU?" sa jag förvirrat.."Ja, nu..eller, har du inte tid?" "Öh, jo, jag har all tid i världen, haha, blev bara förvånad att det gick att fixa så snabbt.."

Så det var bara att sätta sig i stolen och ta av sig örhängena och så satte hon igång. Och oj, vad mycket bättre det blev. Tror jag i alla fall, det såg ut som det när jag satt där i alla fall. Men sedan satte jag upp håret (för det var blött och det blir så fult när det får självtorka) medan jag gjorde mina ärenden och nu är jag nyss hemkommen så jag ska alldeles strax släppa ner det och kolla en extra gång, men jag kan garantera att det blev bättre än innan i alla fall. Hon såg ju hon med att det var mycket kortare på ena sidan och dessutom mer uppklippt än på andra sidan. Så hon klippte upp andra sidan med och sådär..kanske går till henne nästa gång?! (HAHA) Hon var väldigt tillmötesgående och frågade mig hur jag ville ha det och om det var lagom uppklippt och så. Kändes nästan som en ny klippning..(HAHAHA)..och så berättade jag att jag varit lite nervös och inte velat komma innan och att man gärna drar sig för att komma tillbaka och säga att man inte är nöjd liksom..och hon förstod det men påpekade samtidigt att det är bra att man gör det, att det är ens rätt eftersom man har betalat för sig, men att om jag hade väntat allt för länge så hade jag nog fått betala för mig igen eftersom håret växer, men på den här tiden har det inte hunnit växa mycket alls sa hon så det var helt okej..och då gick det upp för mig att hon hade helt rätt. Det är ju ganska logiskt att man inte kan komma tillbaka efter en månad liksom och säga att man inte är nöjd, då har ju håret växt ut en del och då ser man det ju som en ny klippning liksom..en AHAAA upplevelse. (HAHA) Men oj, vad glad jag är att jag tog mig i kragen och gick dit..ska gå och titta nu så jag inte säger för mycket - ett ögonblick..

Jo, jag är så nöjd nu. Riktigt snyggt..snyggare uppklippt med. Och nu behöver jag inte gå och skämmas för att det är kortare på ena sidan, för om jag inte ser helt fel så tycker jag att det ser jämnlångt ut nu. Toppen!




Kommentarer
Postat av: ida

bra gjort emma!!! (TUMMEN UPP)

beundrar ditt mod 1000 gånger om!

2009-04-15 @ 00:35:59

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: