Nervositet.

Ursch, jag är så hemskt nervös. Jag fick ett samtal tidigare idag av en Marie angående ett jobb jag har sökt som butiksdemonstratör här i Upplands Väsby..först trodde jag att det var en försäljare som ringde då jag inte uppfattade vad hon ringde ifrån först. Ska jag vara helt ärlig så hade jag ingen aning om vad hon pratade om förens hon förklarade lite vad jobbet går ut på. DÅ - AHAAAAAAA!! Då började det ringa ett par klockor i kyrktornet.

I början sa hon att jag hade sökt jobb hos dom och frågade om jag fortfarande var intresserad. Jag hade som sagt ingen aning om vad det handlade om i det ögonblicket så lagom förvirrad tänkte jag och svarade jag; Eh, jaaeaa.....?! Hon frågade om jag ville tänka på det till imorgon för jag lät lite tveksam. Jag räddade situationen med att säga; Nej, NEJ, nej, jag blev bara lite förvånad. Jag var inte riktigt beredd på det här samtalet, men det är jätte kul att du hör av dig. Då lät hon mer positiv mot mig och började förklara lite om jobbet och då gick det som sagt upp ett ljus.

Sedan frågade hon om jag hade tid för en intervju redan imorgon - i ÅRSTA. (ÅrstaÅrsta, och var FAAAN ligger Årsta, tänkte jag för mig själv) Jag sa givetvis inget till henne utan tänkte att det får jag bara reda ut. Så, det är klart jag har tid!! Vidare frågades om kl 11 eller kl 14 passade mig bäst?! Jag svarade såklart 14. Inte bara för att jag uppskattar en sovmorgon utan mestadels för att jag ska ha god tid på mig att hitta rätt och förbereda mig lite mer.

Så, nu sitter jag här och är jätte nervös. Nästan så man får ont i magen..dels inför resan med tåg eller buss eller båda eller hur jag nu tar mig dit, och dels för hur jag ska hitta vidare när jag väl kommit fram. Och att dessutom ha en tid att passa..jag får nog ge mig ut i VÄLDIGT god tid, gärna så jag är framme i Årsta runt klockan 12.30-13.00 SENAST!! Faan. Ursch. Jag hatar den här biten i jobbsökandet. Dessutom gav jag ett URUSELT svar på varför jag vill ha jobbet..jag svarade; Jag har nog inget bättre svar än att jag tycker det verkar så kul och givande bara! AAAHHHHHHH..VEM SÄGER SÅÅÅ? Jo, jag. PUCKAT! Men vad faaaan..så nu måste jag förbereda mig bättre och komma på ett bättre svar till imorgon. Jag har många bra svar - som är helt sanningsenliga, men jag har så himla svårt att få fram dom, uttrycka dom i ord i en pressad situation.


Ja, önska mig bara lycka till och så säger jag godnatt här. För om ett litet tag ringer Johan (som är påväg hem efter sin promenad med Malin) och då ska jag gå ut och vi ska faktiskt åka till Årsta och kolla läget lite..så jag inte känner mig helt vilse i jungeln imorgon........



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas det gick bra då iaf :)Förstår att du är nervös.

2009-04-16 @ 11:53:25
URL: http://maerta.blogg.se/
Postat av: ida

lycka till!! Hoppas att du får jobbet, vore ju jätte skoj för dig!

2009-04-16 @ 14:16:48

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: