Nämen oj då.

Jag ber om ursäkt till Ida att jag inte har skrivit i bloggen på "hela dagen" idag. (HAHA) Men jag skulle vilja göra dig uppmärksam på att jag skrev två inlägg igår..(HAHAHA)..så jag vet inte riktigt vad du fått det ifrån - att jag inte ska ha skrivit något på hela dagen igår. Hm?! (HAHA)

Men du är söt Ida, kul att du gillar min blogg så mycket, att du närmare bestämt är besatt av den. ;)

Anledningen till att jag inte skrivit något i bloggen idag än är att jag/vi vaknade runt klockan 09.00..sötaste väckte mig och sa att han skulle gå ner till stationen och hämta min cykel. Aaaww. Han är så himla snäll. Då kan jag cykla till studievägledaren sen istället för att gå. LYX! Så han travade iväg med sin vän Mp3 n och jag låg kvar och drog mig lite.

Sedan fick jag en snilleblixt angående ytterligare en om-möblering här hemma. Byta plats på säng och tv-bänk lite bara, och då tänkte jag att vi skulle behöva en rumsavdelning med någon form av snygg skärm så jag kollade på Blocket lite efter en sådan, men fanns bara fula eller jättedyra. Så jag får lägga ner den idén. Istället blev jag helt frustrerad (IGEN) över att jag inte kan få vårt hem snyggt och stilrent till 100% som jag vill. Jag har allt i huvudet, mängder med idéer men det blir aldrig så ändå på något sätt!!

 Jag vill byta ALLT..(HAHA)..nämen, jag vill gärna byta till vita möbler - men det vill inte Johan. Då tänker jag något i ek-stil. Det kan han tänka sig. Men det lär ju aldrig bli av för det känns som ett ganska stort projekt. Sälja alla möbler man har nu först (en efter en såklart) och sedan köpa "nya". Hm, jag vet inte riktigt...?!

Då tänker jag att jag vill flytta ifrån den här lägenheten helt istället, kunna börja om på nytt! Men det finns inga hyresrätter lediga knappt och en bostadsrätt blir det inte tal om förens jag har ett jobb - ganska logiskt. Vad återstår då? Jo, att göra det bästa av situationen utav det vi har nu. Och det blir aldrig riktigt bra..jag blir inte nöjd. Suck!! Det går bara inte. Trots att jag plockar undan småsaker varje dag så har vi ändå för mycket skit som ligger och dräller överallt. Jag blir helt trött i huvudet på det här. Jag trivs inte när det är så..jag vill att det ska vara snyggt och enkelt. Jag gillar inte ens färgerna på väggarna längre, som jag var så nöjd med i början. (HAHA) Ja, jag vet, jag är en jobbig människa, men jag älskar att inreda och jag känner mig tillfreds när jag får göra det. Och när jag nu inte KAN göra det dels på grund av brist på pengar och dels på grund av att jag inte kan sköta allt själv och Johan är inte så pigg på idén så blir jag så frustrerad och näst intill GALEN!! Dessutom ska man som sagt lyckas sälja nuvarande möblerna innan man har plats OCH RÅD att köpa "nya" och på Blocket har jag spanat in ungefär samma möbler till JÄTTEBRA priser så man vill ju gärna slå till och passa på men så kan man inte det..förstår ni min frustration? (HAHA)


Och nu svamlar jag bara, så jag ska sluta med det. Åter till ämnet, Johan kom hem, han åt lite..sedan låg vi i sängen och mös lite tills han skulle hoppa in i en dusch och förbereda sig för jobbet. Åh, han jobbar sent idag som ni kanske förstår, till halv åtta ikväll. Gaah! Jag sliter av mitt hår så tråkigt är det..(HAHA)..men som tur är slutar han tidigt imorgon och då är det ju fredag och helg igen. Den här veckan har gått väldigt fort tycker jag, tycker inte ni?

Nu sitter jag här och skriver så tangentbordet brinner (för Idas skull) och Johan gick precis till jobbet. Nu ska jag äta lite "lunch" och göra mig iordning inför besöket hos studievägledaren klockan 13.15. Efter det vet jag inte vad jag ska göra, cykla hem igen och se om jag kan göra något åt vårt hopplösa fall - lägenheten!

Ingen av er som läser bloggen som vill köpa lite möbler, svart-brunt är det mesta. Det som finns är;

* En sängram - MALM från IKEA - 180x200 cm. (Svartbrun) Inköpt i september -08 Några småskråmor men inget som syns väl eller som man tänker på.

* Sängbord/Avlastningsbord - Till MALM sängram från IKEA - Monteras på huvudgaveln. (Svartbruna) Inköpta i slutet av december -08 Nyskick!

* Två tv-bänkar - LACK från IKEA - B 149 cm, D 55 cm, H 35 cm. (Svartbruna) "Min" är inköpt i semtember -08, Johans vet jag inte men båda är i fint skick, kanske någon repa någonstans.

* Två datorbord - MIKAEL från IKEA - B 77 cm, D 50 cm, H 76 cm. (Svartbruna) Det ena är inköpt i september -08 och det andra någon gång i december -08 kanske. Båda i fint skick, kanske någon/några repor någonstans.

* En "bokhylla" - EXPEDIT från IKEA - B 44 cm, D 39 cm, H 185 cm. (Svartbrun) Inköpt någon gång under sommaren -08. Nyskick, en repa ovanpå som man inte ser.

* En "hylla" - EXPEDIT från IKEA - B 79 cm, D 39 cm, H 79 cm. (Svartbrun) Inköpt i januari -09. Hittad på fyndavdelning utan skador - dock råkade jag själv skada den med ett litet hack, men inget som syns.

* En "CD-hylla"/Dvd pelare - BENNO från IKEA - B 20 cm, D 17 cm, H 202 cm. (Svart) Inköpt någon gång under sommaren -08. Nyskick, saknas dock ett par "hyllplan" då vi inte behövde alla och de sparades tyvärr inte.


Vi har även två svarta byråer som är av okänt "fabrikat" som vi köpte begagnade på Blocket. Båda byråerna har 4 lådor och ser likadana ut fast dom är inte av samma material (den ena är av trä och den andra mer plastig) och dom är inte lika stora.....


??


Kommentarer
Postat av: Amanda - 17 år och snart mamma!

Ni kan köpa min gosiga kanin sen också ?? (A)

2009-04-23 @ 15:29:18
URL: http://amandasbebis.blogg.se/
Postat av: ida

ååh så snäll du är som skriver ett extra låångt inlägg !=) haha!



och ja håller verkligen med om att denna vecka gått fort alltså, GUD snart fyller jag år också, men vilken osis för mig då, som inte kan gå på systemet samma dag som ja fyller (som alla andra snorvalpar får) men inte ja för ja fyller alltid på en HELGDAG! BLÄÄÄ

(haha vem bryr sig om denna fakta , men aja, ja är lite rastlös)



MEN DU, du MÅSTE lägga upp bilder på allt som du vill sälja ju?! JAG VILL VERKLIGEN HA SÄNGRAAAAAAMEN

och så vill ja se databorden, om ni har något MÖRKT?



släng upp bilder, NU

2009-04-23 @ 22:45:16

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: