Jag kan inte sova.

Finns det något jobbigare?

Jag vaknade för någon timma sedan med halsbränna och har inte kunnat somna om sedan dess. Jag gav upp för 10 minuter sedan, gick upp och drack lite, kissade och nu sitter jag här en stund..kollar mailen och så Blocket lite efter möbler. Det finns fyra grejer ute nu till bra priser som vi skulle vilja ha. En säng (sådan vi har då fast vit), ett datorbord (ett sådant vi har), en hylla och två byråer i MALM-serien som vi inte hade råd med när vi köpte byråer sist.

Vi har ju dock inte råd med allt detta eftersom vi inte har sålt tillräckligt ännu för att få ihop pengarna. Än så länge har vi ju bara fått ihop 600 kr. Suck. Jag har dock skrivit till den som säljer byråerna och frågat om dom finns kvar (de ska tydligen finnas här i Upplands Väsby, det vore ju helt perfekt). Finns de kvar ska jag försöka få ner dom lite i pris, men det är redan jättebra pris på dom. 400 kr styck, en med sex lådor som har en liten skada, vad för skada vet jag inte, och en med fyra lådor. Det skulle bli så himla snyggt med dom två tillsammans jämte varandra i olika höjd liksom..man kan ju alltid hoppas att man kan få båda för 600 kr (OM DOM FINNS KVAR ENS) då hon haft annonsen ute väldigt länge, sedan 1 mars.

Sedan har vi den där hyllan, åh, den är så himla fin. Det är en liknande LACK hylla fast det är inte en sådan, denna är från MIO tror jag det stod. Så är det 2x4 "hyllplan" (som två sådana där avlånga LACK hyllor ihop typ) men det är baksida på som är klädd med något tapetliknande, och så är det en spotlight i varje "hylla". Det är så himla fint så att jag nästan smäller av..den vill han ha 500 kr för, den har kostat 3000 kr innan så jag tror inte man får ner den mer om den finns kvar, men jag tänkte försöka till 400 kr. (HAHA) Och i så fall tänkte jag försöka ta ett lån av pappa eller någon till skattepengarna kommer på resten som fattas (om vi får byråerna för 600 kr, och sedan får vi ett datorbord sålt för 200, så fattas det ju 200 om vi får ner den till 400 kr eller 300 om vi får ge 500 kr för den, och det är ingen skandal för det är den verkligen värd!) så vi kan slå till på den med!

Det är de två grejerna som känns viktigast och finast just nu. Sängen får man ju vänta med till vi fått vår säng såld..men även den finns ute till bra pris nu, och man är ju rädd att den ska försvinna. Men då finns den ju att köpa ny på IKEA i värsta fall.

Åh, gud, så jag babblar på nu...(HAHA)...men tro det eller ej, jag börjar känna mig trött igen. Det lönar sig att skriva och tänka mycket. Nu tänker jag försöka somna om igen, ska ju upp senast kl nio imorgon. Intervjun är klockan elva och min snällaste mest underbara karlakarl ska skjutsa mig dit eftersom han börjar sent imorgon, så jag behöver inte oroa mig för att inte hitta. Sedan får jag ju ta pendeln hem (om jag inte vill vänta till han slutar klockan halv åtta, HAHA) men då är det inte lika viktigt om jag skulle irra bort mig, då har man ju ingen tid att passa...

Godnatt igen!



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: