Helgen.

VARNING - detta inlägg kommer att bli väldigt långt, förhoppningsvis inte tråkigt men om ni känner att ni har lite ont om tid så rekommenderar jag er att skippa det här nu och läsa det senare när det finns tid, så att ni verkligen kan läsa igenom allt! (HAHA) Eller, så läser ni inte alls! It´s up to you..


Nu tänkte jag i alla fall äntligen försöka ta mig tid till att skriva lite om helgen..i fredags skrev jag väl, så där hände det inte så mycket mer. På lördagen träffade vi Malin och hennes pojkvän (tror jag nog att det är nu). Vi åkte till Karlsson som jag letade upp på deras hemsida, det fanns i Bro, inte alls långt härifrån. Sedan åkte vi till Väsby Centrum och Malin skulle kolla lite kläder..hjälpte henne lite och sedan åkte jag och Johan vidare hemåt. Vi bestämde att vi skulle höras av senare alla fyra och se vad kvällen bjöd på. Framåt kvällen vankades det fest men Malin och killen ballade ur..det var lite trist, jag var VÄLDIGT besviken just då. Men det har gått över nu..nya tag en annan gång, eller hur Malin?! (HAHA)

I alla fall, i djupet av min besvikelse åt jag och älskling mat, väldigt sen mat, stuvade makaroner och köttbullar (klockan var väl närmare 20.00). Då slänger karln ur sig; Gumman..tråkigt att det inte blev något, ser att du är besviken..(ganska lång tystad och sedan kommer bomben)..ska vi åka till Västervik?

Tveksamhet och skratt följde, trodde inte han menade allvar. Vadå, åka till Västervik (30 mil bort) klockan åtta på lördagkvällen och sedan åka hem senast kl 18 på söndagen igen för att vara hemma skapligt då både han och jag skulle upp tidigt idag, måndag..vi pratade lite om det och tog en lång funderare. Johan var nog mer eller mindre redo att släppa idén, klädde av sig och la sig i sängen för att sätta på tv n. Bestämde dessutom med sin pappa att vi skulle komma på middag på söndag kl 15 - grillat. Då trodde jag allt var kört, att det inte skulle bli något, men jag kunde inte få idén ur huvudet när han väl planterat den så att säga. (HAHAHA) Så, jag övertalade honom att fullfölja den mycket galna och väldigt spontana/impulsiva idén. Så jag tog upp telefonen och ringde till våra kära vänner som man nästan saknar mest där hemma, Jimmy och Ida å co (bonusbror med sambo och barn), frågade om vi kunde övernatta där om vi kom..något chockad men glad säger Ida att vi är jätte välkomna. Så, strax innan kl 22 kom vi iväg..

Åkte hela långa vägen ner och åh, så bra det kändes. Det känns som en evighet sen vi var nere sist. Vi var framme runt ett, tog in på "hotellet" hos Jimmy och Ida och somnade ganska snabbt för att sedan vakna upp på söndagmorgonen av gullhönorna Elina och lillan Nellie. Aaaww. Dom är helt underbara båda två - det har ni lyckats bra med du Ida. (HAHA) MASSA gos med båda men tyvärr glömde man nästan av Elina lite då hon var ganska självständig och Nellie var så gosig att ha i famnen hela tiden..(HAHAHA)..men Elina fick sin beskärda del med. JAG ÄLSKAR DEN HÄR FAMILJEN! Åh.

En rätt igenom underbar dag med dessa och övriga släktingar, pappa med sambo bjöd på pizza, morfar med fru besöktes, mamma besöktes och där fick Johan även träffa min morbror för första gången och hör och häpna, jag glömde nästan bort min mormor. :( Kära mormor..och när vi väl kom på det så var klockan så mycket att vi var tvugna att börja tänka på refrängen. Skrev ett sms påväg hem och bad om ursäkt och sa att vi besöker henne först nästa gång, så Ulrika - du får bli nummer två. (HAHA) Hoppas att det är okej..hoppas inte hon blev allt för ledsen, mormor alltså, ursch så dåligt samvete jag har. Men nog om det, nu har nog Johan träffat alla utom min farbror och min farfar......och kusin Sandra såklart. Eller nej, hon var nog hos morfar någon gång när vi var där förresten, när jag tänker efter! Hur eller hur. Dagen gick alldeles för snabbt och vi var tvugna att åka hem igen, men det är ju snart maj och då åker vi ju ner igen (förhoppningsvis) för att vara barnvakt åt Nellie.

Kändes allt okej Ida, var det skönt att se hur bra jag var med Nellie för att sedan kunna lämna bort henne till mig i maj? (HAHAHAHAHA) Det gick ju jätte bra, och Johan fick hålla henne med utan gnäll. TOPPEN!

Vi börjar med den här bilden så att ni ser var barnen har fått sitt söta utseende ifrån. ;) HAHA. Mamma Ida är detta för er som inte vet..



Nykomlingen Nellie..eller ja, hon kom i oktober, men i alla fall. Lägg märke till frillan på bilderna, lite hår uppe på huvudet, knappt något bak och sen jätte långt i nacken. (HAHA) Så himla söt!!



Johan börjar sakta men säkert röra lite vid Nellie..(HAHA)



Här skapar de band, vilken fin kontakt - ser ni?! (LER) Johan klippte jag bort på order, men man ser ändå att det är han som håller i henne..





Johan och bonusbror Jimmy..lite längdskillnad tror jag. (HAHAHA)



Nellie såg lite sliten ut när vi skulle till pizzerian...



...men glad var hon! Nog en av de gladaste ungarna jag träffat någon gång, jag hörde henne nog gråta/gnälla lite två gånger under tiden vi var där och det var när hon skulle få mat och var otålig. Förståerligt. Vad faan, fram med bröstet någon gång Ida!! (HAHA)



Ja. Ni ser ju..



Trollungen Elina, precis inkommen från lekparken med pappa Jimmy.



Spännande öppning av Kinder-ägg hon fått av mig. Som tack för att vi fick sova hos dom så köpte jag en smink-borste till Ida (just för att hon ville låna min och sa att hon ville ha en men inte hade), två energidryck till Jimmy för att han brukar tycka om det, Kinder-ägget till Elina och sen en burk med Banan-Päron dessert till lilla Nellie. Bra va?! Haha..



"Kan du hjälpa mig?" Du är så go Elina och jag saknar dig så mycket! I många av samtalen med henne får man höra "Vet du" eller "Vet du väl". Exempel 1; (På pizzerian fick hon två sugrör att dricka läsken ur, då sträcker hon bort det ena till först min pappa och sedan till mig och säger) "Jag kan inte ha två vet du!!" (HAHAHA) Exempel två; "Det är min lillasyster vet du väl!!" (HAHA) GULLUNGE!



Man kan verkligen börja undra vad hon får att äta där hemma..Ida? (HAHA)





Jag och Nellie ser ungefär lika roade ut medan Johan ser ut som om han aldrig varit mer nöjd! (HAHA) Observera dock att Elina behövde hjälp med att knäppa upp sin jacka när det här kortet togs. Därför tittar både jag och Nellie ner på det stampande trollet..tror jag.



Och jag avslutar väl som jag startade - med Ida när hon är som bäst!



;)

När vi sedan kom hem till U-V igen runt halv tio igår var det Coop som gällde, sötaste köpte en kycklingsallad till mig (FAAAAN vad den är god alltså, det är en "Pastasallad Kyckling" av märket MO eller något sådant..någon som provat den? Om inte - det är ett MÅSTE om man gillar sånt). En jätte god sås/dressing till med mild smak av curry. MUMS! Sedan var det ett snabbt inlägg här och sedan sängen som stod högst på menyn. Vi somnade ganska omgående både Johan och jag. SKÖNT..dock var det inte lika skönt när klockan ringde klockan sex imorse. BLÄ. Det är väl mest det man inte ser fram emot när man ska börja jobba sen. Ursch, jag HATAR att gå upp tidigt. Jag är kvällsmänniska, det bästa som finns (om jag får överdriva milt) är väl att slappa framför tv n med något gott att äta på kvällarna, gärna långt in på natten och sedan ha en skönt sovmorgon dagen efter. Men det är väl bara ett liv för den arbetslöse antar jag. (HAHA) Hur eller hur, som jag skrev igår skulle jag in till Solna till Adecco (observera felstavning i föregående inlägg) för vidare jobbcoachning. Efter många om och men hittade jag fram - i god tid - redan en halvtimma innan start. Allt gick toppen, jag fick ett individuellt möte inbokat redan klockan 11 (en timma efter gruppmötet slutat) med min "personliga coach", så det var ju skönt. Stackars dom som fick vänta till typ två. Om man inte bor i närheten är det ju ingen större mening med att åka hem emellan menar jag..huja! Mitt möte gick bra och det kändes skitbra, skönt att få prata med någon utomstående om allt. Och han var jätte bra han jag fick, förstående och jätte trevlig. Jag talade lite om problemet med ekonomin, har man inga pengar så kan man faktiskt inte ta sig till Solna en gång i veckan eller mer, som nu var det seminarier både onsdag och torsdag och hur ska det gå när jag har 18 kronor kvar på kontot? Jag var helt öppen och ärlig med det och han förstod och var jätte snäll och sa att han skulle prata med min handläggare på Af om det för att se hur vi skulle lösa den biten tills mitt första bidrag från Försäkringskassan kommer. Han hade inga invändningar eller påtryckningar att jag skulle låna av folk (för det sa jag att jag redan fått gjort på tok för mycket) utan han höll bara helt med om att det är ett konstigt system och att det inte alls är konstigt om jag inte kan ta mig dit på grund av detta. HAN VAR BRA, har jag sagt det?! (HAHA) Hur eller hur så ska vi hålla telefonkontakt och se vad vi kommer fram till. Jag menar, det kostar ju ändå 100 kr (för ett 24-timmars kort) för att ta sig dit och hem och kunna ta sig med buss från station och sådär, eller 180 kr för en remsa som man inte alls får många resor på, typ 5 stycken tror jag ungefär, för jag TROR att de stämlar 3 st härifrån till Solna - samma som till stan, och det finns 16 st på en remsa tror jag..eller kanske 19? ELLER så har jag helt fel, men hur eller hur är det mycket pengar att lägga ut varje vecka under dessa 6 veckor jag ska åka dit regelbundet när man inte har några pengar. Det blir ju ändå dit med pendel, sedan buss från stationen till rätt adress, sedan buss tillbaka till stationen, och sedan pendeln hem igen. Det blir ett par resor på en remsa, då tjänar man nog på 24-timmars kortet för 100 kr, och ta det nu på onsdag och torsdag = det är 200 kr, sedan nästa vecka kanske det blir ett eller två möten med innan jag hinner få pengarna från FSK (vet inte om den förkortningen finns, men nu är det i alla fall min förkortning på Försäkringskassan, hahaha) = ca 400 kr. Det förstår ju vem som helst att det är en omöjlighet för en som går arbetslös och inte har någon inkomst. Suck.

Dessutom är det kris på klädfronten, hur nu DET ska gå. Det har gått hål i mina enda jeans som jag använder nästan hela tiden så nu går jag runt i ett par svarta byxor som jag inte gillar riktigt - dels är det sånt där material som drar åt sig varenda dammkorn, ludd eller hårstrå och dels sitter de åt i midjan och är för lösa om låren. Dessutom är de för långa så jag måste sätta "snoddar" nere vid fötterna för att inte trampa på dom och jag bara gillar dom inte

(HAHAHA) Ja ni. Nog om mina problem, jag undrar om jag borde sluta här, det känns som att detta inlägg knappt kommer att få plats i storlek på en hel dator ens. (HAHAHA) Så, mina sista ord blir; TACK ALLA DÄR HEMMA I VÄSTERVIK FÖR EN AV DE BÄSTA DAGARNA NÅGONSIN och TACK TILL MIN ÄLSKADE KÄRLEK OCH SAMBO SOM TOG MIG DIT! Det behövdes efter den där deppdagen jag hade för ett par dagar sedan av all saknad. Jag älskar er!

Johan. <3 Du är mitt allt.





Kommentarer
Postat av: ida

det var ett långt och fint inlägg!=)



Men ja gillar inte riktigt bilderna på mig då jag framstår som en skevis haha (fast de är ja nog iofs).



ååh vad tråkigt att ni bor i sthlm, (för mig, förstår att du trivs o så) men gud vad kul de skulle va om ni bodde här, så tråkigt att inte bara kunna ringa dig (som förr) och typ bara gå till willys hahaha...



men ni kommer ju trots allt väldigt snart igen, ska bli kul!! =) <3

2009-04-21 @ 12:05:23
Postat av: Emelie

Hehe de flesta brukar förkorta försäkringskassan FK (tom på deras hemsida räcker det med o skriva fk.se ;) ) Kram!

2009-04-21 @ 18:14:52

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: