Härlig måndag!

För en gångs skull så var måndagen inte lika tråkig som den brukar vara..eftersom man är ledig idag, med andra ord - Johan är ledig från jobbet idag. Toppen! Men imorgon är det dags för honom att komma tillbaka igen, efter "lov" och sjukdom/sjukskrivning. Det känns väl sådär, både för mig och honom..jag tycker personligen att det är SKIT eftersom han ska jobba till halv åtta hela veckan. Suck. Visserligen börjar han lite senare men det spelar ingen roll, lika tråkigt i alla fall. Imorgon måste även jag pallra mig upp skapligt, jag måste ta mig ner till Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan för att meddela att jag inte längre är sjuk (eftersom dom har haft stängt hela påsken så kunde jag ju inte meddela det i fredags) och sedan måste jag få iväg pappren angående mitt "aktivitetsstöd" med, jag ska se om vi kan ändra datum till nu istället, eftersom jag glömt bort att skicka in pappren efter den dagen vi skrev på dom. (Ni som har haft det här styret fattar, ni andra får jag förklara för någon gång när jag orkar, haha)

Idag har för övrigt, som sagt, varit en bra dag. Jag mår toppen och jag äter som faan nu igen efter "sjuktiden". (HAHA) Det blev mat hos svärföräldrarna idag IGEN, det var väl behövligt dock efter att vi städat bilen. Eller jag, för jag gjorde nog det mesta. Men fin blev den! Idag blev det Flygande Jacob - utan bananer och nötter för min del, haha. Till det serverades ris och sallad. Oj, så gott det var. Till efterrätt hade svärmor gjort en dundergod björnbärspaj med vaniljvisp till. MUMS!

Nu kom vi hem för en stund sedan, vi tog oss en sväng till Coop stormarknad i Rotebro för att handla lite. Det blev lite färskt bröd, ost, fil, ägg och flingor bland annat. Så nu tänkte jag faktiskt ta och koka mig ett par ägg och bre mig en ostmacka eller två till tv n. Sedan blir det nog en Ipren och sängen, känner en huvudvärk komma smygandes. Och Johan är supertrött idag..så, jag säger godnatt nu så hörs vi imorgon!



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: