Ellos.

Jag bestämde mig för att beställa det där påslakansetet från Ellos för 229 kr och så slank det visst ner en del annat i varukorgen under tiden. (HAHAHA) Så nu är min skuld på tok för hög..

Men den enda anledningen till att jag gör det är för att jag vet att jag kan betala eftersom månadskostnaden inte är så hög och jag har 36 månader på mig. Dessutom får jag ju skattepengar tillbaka så jag kan betala av ganska mycket på "lånet" då och en annan anledning är för att jag har så grymt dåligt med sommarplagg. 

Jag kan betala allt om jag vill när skattepengarna kommer, men det kommer jag nog inte att göra, jag vill ju göra något roligare för dom pengarna, Johan och jag firar ju ett år bland annat - men jag kan betala av en stor del så att det inte blir så mycket kvar att betala av månadsvis sedan. Sen hoppas jag givetvis att pengar ska börja rulla in snart via jobb-fronten.

Nu har jag som sagt inte ens några bra byxor att gå i, därför beställde jag en klänning och en kjol bland annat som jag kan ha (hoppas jag) i sommar.

Så, det som beställdes var;


Påslakansetet.



En klänning (som för övrigt hade varit perfekt på Oskars student som vi dock kommit på att vi inte kommer kunna gå på. :(



En tröja, likadan som den rosa jag beställde för ett tag sedan, men denna levereras inte förens den 10 juni - SEGT!



En "tjocktröja" för kallare dagar/kvällar men ändå inte jack-väder.



Och en likadan rosa.



Och så en kjol, fråga mig inte varför det är bild på den bakifrån (HAHA) fanns ingen framifrån-bild.




Nu hoppas jag bara, som vanligt, att jag kan ha kläderna. Men det förra jag beställde satt ju jättebra, så vi hoppas på ett likadant resultat denna gång..håll tummarna för mig! :)

Förresten, har jag berättat att vi kanske ska åka till Ullared när vi firar ett år tillsammans i sommar (20 juni)? Först tänkte jag att vi skulle åka till Västervik först som redan är bestämt sedan innan eftersom jag fyller år den 16..sedan därifrån åka till Ullared och bo i en av deras stugor den 20-21, så finns det golf och bada tunna och lite annat smått och gott man kan hitta på där, och sedan gå på Gekås såklart (det är ju därför man åker dit). Men då upptäckte jag, att den 20 är ju midsommardagen och då är Gekås såklart STÄNGT. SUCK..men jag ska ringa och kolla om stugbyn ändå är öppen, i så fall kan man ju ändå åka dit den 20 och sova över och hitta på andra saker som golfen och bada tunna och sånt där mysigt (om det är öppet) och sedan gå på Gekås innan man åker hem den 21 istället.

Men vi får väl se hur det blir. Hur eller hur så vill jag besöka Gekås.....annars är kryssning ett alternativ, som vi tänkte från början, och så besöka Ullared en annan gång. Kanske i samma veva som vi eventuellt ska till Öland med Johans familj (om detta fortfarande blir av, jag har inte hört något om det på ett tag nu). Det är synd att det är så himla långt till Ullared. Det lär ju kosta en hel förmögenhet i bensin att åka först till Västervik (ca 30 mil) och sen därifrån till Ullared (även det ca 30 mil) och sedan hem därifrån till Stockholm (ca 45 mil). OJ OJ OJ säger jag bara..men det är ju väldigt långt att åka till Ullared härifrån 45 mil och hem igen med - och till Västervik ska vi ju redan menar jag. Åh, vad rörigt detta blev nu känner jag. (HAHA) Jag lägger ner den här diskussionen för idag tror jag. ;)

För övrigt ringde jag Försäkringskassan idag och frågade var mina pengar blivit av..jag borde ha fått dom nu. Dom kommer tydligen den 30 vilket innebär att mina räkningar blir för sent betalda. Suck. Eftersom det är 1 maj på fredag görs väl ingen dragning då, så då blir det inte betalt förens på måndag. Jag får väl ringa och meddela det till mottagarna och höra om det är okej. Jag vill inte ha någon jäkla påminnelse. Det kommer inte hinna komma någon sådan, men i alla fall, jag vill vara ordentlig och meddela dom ändå.


Sådär, nu ska jag sätta igång med maten, Johan ringde nu, han slutar snart..det blir kyckling, ris och currysås. Sedan blir det städning och om möblering i tv-tummet......



Kommentarer

Tankar och funderingar?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: